Zöld kihívás az Ikeától

A klímaváltozást már a bőrünkön érezzük. Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában az IKEA vásárlók mintegy 60 százaléka gondolja úgy, hogy gyermekei rosszabb állapotban örökölik tőlünk a bolygónkat, mint ahogyan mi kaptuk. A globális fenyegetettség valós probléma, de ha felelősen lépünk fel, még van esélyünk harcolni a jobb jövő érdekében. Az IKEA ezért kihívást hirdet az IKEA Better Living nevű okostelefonos alkalmazásában, hogy csökkentse az ételpazarlást. Az alkalmazás letöltésével a vásárlók egyszerű tippeket és ötleteket kapnak, és karbonlábnyom csökkentésért még egyedi jutalmak is járnak.

Az IKEA klímajelentése alapján a magyarok 93%-a tisztában van az emberi tevékenységek klímaváltozásra tett hatásaival, de csupán 27%-a tesz komolyabb erőfeszítéseket annak érdekében, hogy javítson a helyzeten. Az a tény, hogy a magyarok 88%-a elismerte, hogy aggódik az éghajlatváltozás miatt, még egy okkal több arra, hogy foglalkozzunk a globális problémával. Az IKEA jó ideje igyekszik rámutatni sok egyszerű megoldásra, amelyekkel csökkenthetjük a klímalábnyomunkat.

Csatlakozz te is a kihíváshoz és élj fenntarthatóbb módon!

Június 22-e hétfőtől hazánk is részt vesz az IKEA fenntartható életmódra buzdító, nemzetközi kihívásában, melynek kifejezett célja, hogy felhívjuk a figyelmet a jelentős klímaváltozásra. A „Fenntarthatóbb világ otthon kezdődik” elnevezésű, jelenleg is zajló kampánya részeként az IKEA arról igyekszik meggyőzni a magyarokat, hogy kisebb változtatásokkal is jelentős eredményeket érhetünk el környezetünk védelme érdekében. Az IKEA Better Living alkalmazás letöltésével és használatával olyan egyszerűen kivitelezhető tippeket és ötleteket kapunk, melyek azonnal pozitívan hatnak a karbonlábnyomunkra, sőt, a verseny végén még nagyszerű jutalmakat is nyerhetünk. A kihívás fókuszában ezúttal az ételpazarlás megakadályozása áll.

„Az IKEA fő célkitűzése, hogy szebb hétköznapokat teremtsen az emberek többsége számára. Nem akarunk hozzájárulni a hulladéktermeléshez, ezért mindig igyekszünk maximálisan kiaknázni a forrásainkat. Arra ösztönözzük vásárlóinkat, hogy sajátítsák el ezt a fenntartható szemléletet. Többek között workshopokat rendezünk, amelyek témája az ételpazarlás csökkentése megfelelő ételtárolási megoldásokkal és a megmaradt ételek újra felhasználásával. A fenntarthatósággal kapcsolatos ismereteinket különféle kampányokkal és természetesen a termékeink segítségével is terjesztjük” − mondja el Szauter Zsolt, az IKEA Lakberendezési Kft. Marketing menedzsere.

Kis lépésekkel nagy eredményt érhetünk el

Ma már az otthonunkban, a konyhánkban is sokat tehetünk a bolygónkért. Tudtad, hogy a háztartásokban az élelmiszereknek akár egyharmadát is kidobják? Ennek leggyakoribb oka az otthoni ételtárolás szervezettségének hiánya. A magyarok több mint fele nincs tisztában például a „fogyaszthatósági idő” és a „lejárati idő” közti különbséggel.

„Saját otthonunk és életmódunk fenntarthatóbbá tételével a környezetünknek és a pénztárcánknak is jobbat tehetünk. Az élelmiszer-hulladékok csökkentése, a növényi alapú élelmiszerek fogyasztása apróságoknak tűnhetnek, de a sok apró tett összeadódik. Egy átlag magyar háztartásban jelentős mennyiségű élelmiszer a szemetesben landol. Az élelmiszerek minőségének megőrzésében többek között a tárolás is fontos szerepet játszik, már csupán a megfelelő tárolóeszköz és módszer kiválasztásával is drasztikusan csökkenthető a feleslegesen kidobott élelmiszerek mennyisége.” − mondja el Tóth Tímea, az IKEA Lakberendezési Kft. Fenntarthatósági felelőse

A jobb jövő karnyújtásnyira van

Az IKEA több mint egymilliárd embernek segít, hogy szebbé tegyék a hétköznapjaikat az otthonukban. Termékei gyártása során fenntartható, újrahasznosítható vagy újrahasznosított alapanyagok felhasználására törekszik. Az IKEA FOOD sem marad el ettől. Az elmúlt néhány évben az IKEA piacra dobta a vegetáriánus hot dogot, melynek a karbonlábnyoma körülbelül 85%-kal alacsonyabb, mint a klasszikus hot dogé, és bevezette a vegán fagylaltot is.

Idén nyáron tervezi az IKEA a húsmentes golyók bevezetését Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában. Ízre és állagra ezek a golyók épp olyanok lesznek, mint a klasszikus, húsos változatuk, de az összetevőik karbonlábnyoma lényegesen alacsonyabb.

Csatlakozz a kihíváshoz június 22. és július 1. között!

  • Megosztom