Yahoo, a web 2.0 áldozata

Amerikai médiaértesülések szerint a Verizon mobil távközlési konszern 4,8 milliárd dollárért megvásárolja a Yahoo internetes tartalomszolgáltatót.

A Bloomberg hírügynökség és a Wall Street Journal beszámolója szerint az üzletet hétfőn még az amerikai tőzsdei nyitás előtt be fogják jelenteni. A Yahoo eladásáról hónapok óta folyó tárgyalások során az eseményeket nyomon követő szakértők szerint a Verizon a legesélyesebb pályázó.

Az internetes szolgáltató megvásárlása iránt a Verizon mellett megfigyelők szerint még az AT&T távközlési konszern, illetve befektetési alapok is érdeklődtek. A Verizon mobil távközlési cég állítólag az AOL internetes szolgáltatása és a Yahoo összevonásával kíván a Google és a Facebook méltó versenytársává válni az online hirdetési piacon.

Uj Péter a hír kapcsán kvázi nekrológot írt a Yahooról:
„A web 2.0-ás hullám átcsapott a menthetetlenül 1.0-ás Yahoo felett. 2005-ben még megpróbálkoztak fölkapaszkodni a hullámra: megvették az akkor legmenőbbnek számító webkettes képmegosztót, a Flickr-t. Ma már látjuk, hogy semmit sem tudtak kihozni belőle.

2008-ban a Microsoft még 44,6 milliárd dollárt kínált a Yahooért, de Yangék keveselték. 2012-re már komoly válságba jutott a Yahoo: 14 000 dolgozójából kétezret el kellett bocsátani.

Megmentésére a rivális Google-től igazoltak csodamenedzsert: Marissa Mayert, akinek egy teljesen új üzleti startégiát kellett volna kidolgoznia. 2013-ban még 1,1 milliárdért megveszik a Tumblr mikroblogszolgáltatót, de stratégiának semmi nyoma. További kisebb akvizíciós kísérletek voltak, de a megvásárolt keresős, videós, webböngészős, bigdatás technológiákból, cégekből nem látszott összeállni semmi.”

(MTI, 444.hu)


  • Megosztom