- Hirdetés -

Vizsgálatot indítanak az Agency Toplist miatt

|

- Hirdetés -

Összefogtak a reklámszakma érdekképviseletei és közös ad hoc feltáró bizottság létrehozásáról, illetve vizsgálat elindításáról döntöttek az Agency Toplist kapcsán. Az új ügynökségi rangsor kapcsán éles vita alakult ki a Republic Group és a MAKSZ között. Az Agency Toplist munkacsoport már reagált is a vizsgálat elindítására, azt hangsúlyozzák, hogy az általuk végzett kutatás során kiküldött e-mailek kapcsán mindenben eleget tettek az adatvédelmi szabályoknak.

Nem múlt el hét újabb fordulat nélkül a listaháborúban, ma a reklámpiaci szereplők érdekképviseletei dobtak le egy elég komoly bombát. Korábban arról érkezett hír, hogy az Agency Toplist szervezői adatgyűjtést végeztek, ami miatt a MAKSZ etikai vizsgálatot akartak indítani a Republic Group ellen. Az új ügynökségi rangsor egyik fő támogatója ugyanis Fabricius Gábor, a Republic egyik vezetője. A társaság azonban elébe ment az eseményeknek, és kilépett a szervezetből, így az etikai vizsgálat értelmetlenné vált.

Ma délután azonban kiderült, hogy itt korántsem ér véget a dolog, és a reklámpiaci érdekképviseleti szervezetek közös közleményt adtak ki. Ebben azt írják, hogy: „figyelemmel a vélelmezett jogsértés és etikai vétség súlyosságára, és az ügyet övező kiemelt piaci figyelemre, a MAKSZ a társ szakmai szervezetekkel, az Önszabályozó Reklámtestülettel (ÖRT), az IAB Hungary-vel és a Magyar Reklámszövetséggel (MRSZ) együtt, a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) Jogi és Adatkezelési tagozata által delegált adatvédelmi szakember közreműködésével, közös ad hoc feltáró bizottságot hoz létre az ügy kivizsgálására, valamint a szükséges adatkezelési visszaélésekkel szemben fellép. A vizsgálat végéig a bizottságban részt vevő szervezetek hírzárlatot rendelnek el.”

Azt már a múlt héten lehetett tudni, hogy a MAKSZ és több iparági szervezet közös fellépésre készül, így az Agency Toplist szervezői gyorsan reagáltak az újabb fejleményre. Közlésük szerint az Agency Toplist a MAKSZ által kifogásolt e-mailek kiküldése során mindenben eleget tett az adatvédelmi szabályoknak. A kérdőív egy kutatás végzése érdekében keresett meg cégeket, interneten hozzáférhető, nyilvános e-mail címekre, illetve a BrandFestivalra regisztráltak, előadóként résztvevők e-mail címére mentek a megkeresések. A kérdőív minden esetben a cég általános véleményét mérte fel, nem a címzett magánszemélyének álláspontját, ennek értelmében a kapcsolatfelvétel is a cégek felé történt, nem a magánszemélyek irányába, kizárólag kutatás céljából, ezért a személyes adatok nem sérültek. Ezt erősíti meg a NAIH és az NMHH állásfoglalásai is, tehát az Agency Toplist jogszerűen járt el.

Az új rangsor szervezői hozzátették, hogy hisznek abban, hogy a szabad verseny elősegíti a szektor működését, éppen ezért értetlenül állnak az előtt, hogy a MAKSZ elnökségébe tartozó ügynökségek miért próbálják szabotálni e versenyt ahelyett, hogy üdvözölnék azt. Megjegyezték azt is, hogy a MAKSZ a hatályos magyar jogszabályok szerint nem hatóság, ezáltal nincs arra jogköre, hogy a tőle függetlenül működő kezdeményezésekkel kapcsolatban vizsgálatokat folytasson.

Az ügyben megszólalt a Republic Group is. Az ügynökség közlése szerint „minden olyan állítás, ami a Republic Groupot és az Agency Toplistet összemossa, súlyosan megtévesztő, félrevezeti a szakmai közvéleményt. Az Agency Toplistet nem a Republic Group hozta létre, ezért értetlenül állunk a tény előtt, hogy ezt az információt a MAKSZ vezetői szándékosan, félrevezető céllal sulykolják. A Republic Group ebben a témában sajnos nem tud a továbbiakban segíteni.”

Az egyre fordulatosabb listaháborúról itt, itt és itt olvashat bővebben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -