Virágmagokat ad a CIB

“Ez a szórólap még akkor is tesz a környezetért, ha Ön egyszerűen eldobja” – ez is állhatna a CIB Bank környezettudatos kampányának tájékoztatóján, mellyel a bank az elektronikus bankszámlakivonatra váltásra bátorítja ügyfeleit. A 100 százalékban lebomló papírból készült brossúrába ugyanis virágmagokat préseltek, így mindössze egy kis föld és víz szükséges ahhoz, hogy néhány hét múlva a szórólap valóságos virágoskertté váljon.

A CIB Bank 2015. április 20-tól június 30-ig tartó környezettudatos kampányának célja, hogy a lakossági ügyfelek figyelmét felhívja az elektronikus számla előnyeire – kiemelten annak környezetkímélő hatására. A CIB Bank a fenntarthatóságot vállalati kultúráját átható, a működése egészét meghatározó gondolatnak tekinti, erőforrásai lehető legjobb hasznosítására, a pazarlás elkerülésére törekszik, és nagy hangsúlyt helyez a papírfelhasználás csökkentésére, valamint a környezetkímélő papírfelhasználásra. Ezt támogatja az is, hogy a bank ügyfelei már a CIB Internet Bank 2001-es indulása óta elérik számlakivonataikat elektronikus formában, 2014. július 4. óta pedig nemcsak a bankfiókokban, hanem közvetlenül a CIB Internet Bank felületén is lemondhatják a papíralapú bankszámlakivonatukat.

Ennek az üzenetnek az átadására jelenlegi kampányában a CIB Bank olyan marketingeszközöket keresett, melyek kivitelükben, anyaghasználatukban is kifejezik a környezettudatosság gondolatát. A virágmagokat tartalmazó szórólapok, amelyek kézi merítésű papírból készültek, és hátoldalukra estike virágmagokat préseltek, azon túl, hogy képviselik ezt a gondolatot, el is ültethetők. Egy kis gondozással pedig néhány hét múlva már a földből kibújó virágokat csodálhatjuk a helyén.

„A kampány során két fő célunk volt. Egyrészt szerettük volna bemutatni, hogy a környezettudatos döntés ügyfeleinknek közvetlenül is előnyös, vagyis nincs miért tartaniuk az elektronikus számlakivonatra váltástól. Ráadásul a folyamat egyszerű, hiszen az internetbankon keresztül néhány kattintással le is mondhatják papíralapú számlakivonatukat. Emellett azt is szerettük volna elérni, hogy már maguk a kampányban használt eszközök is hozzájáruljanak a környezet zöldebbé tételéhez” – mondta el Szinai Ádám, marketing és kommunikációs vezető.

A kampányidőszak alatt összesen 60 bankfiókban újrahasznosított kartonpapírból készült installációkat is kihelyeznek, melyek közel két négyzetméternyi felületükön hívják fel a figyelmet az elektronikus számlakivonatra váltás előnyeire. A papíralapú számlakivonatot kapó lakossági ügyfeleit a bank a májusi számlakivonatot tartalmazó borítékon keresztül is megszólítja: a rendhagyó borítékkal emlékeztetik őket, hogy a fák és a falevelek megóvása érdekében érdemes lemondaniuk a postai levélben kapott számlakivonatról.

A kampány kreatív koncepcióját az Adboom készítette.

  • Megosztom