Vidus Gabriella a legbefolyásosabb médiás

Megtartotta első helyét a legbefolyásosabb hazai médiások között Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója. A Marketing&Media „TOP50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” rangsor jól tükrözi az elmúlt évben a magyar médiaelitben történt változásokat, a listán szereplők közel 40 százaléka cserélődött. Idén debütált a legbefolyásosabbak listáján Andy Vajna a TV2 Csoport tulajdonosaként, és rögtön a második helyre került, a korábbi évek listavezetője, Dirk Gerkens pedig kilencedikként tért vissza a rangsorba, ezúttal a TV2 vezéreként. Az első tízről portréfilmet készített a BrandMania, amiket a cikk végén lévő videóra kattintva nézhet meg.

 

Tegnap este a Marketing&Media magazin és a Magyar Reklámszövetség által szervezett ünnepélyes díjkiosztó gálán mutatták be a legbefolyásosabb hazai médiaszemélyiségek rangsorát. Az idén kilencedik alkalommal készült el a „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” összeállítás, amely azokat a személyeket rangsorolja, akiket 2016-ben a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott.

 

A múlt évhez hasonlóan idén is Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezetője végzett az első helyen, aki tavaly még kereskedelmi igazgatói pozícióban, igaz, a vezérigazgatói poszt fő várományosaként lett első. Egyből az előkelő második helyre került a toplista egyik új szereplője, Andy Vajna, a TV2 Média Csoport új tulajdonosa. Habony Árpád, a Modern Media Group vezetője egy helyezést javítva idén dobogós lett, a zsűri értékelése alapján ő a harmadik legbefolyásosabb ember ma a hazai médiaiparban. 2016-ban Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója negyedik lett a listán, ötödik helyen pedig Bayer József a Ringier Axel Springer vezérigazgatója végzett.

 

Érdekesség, hogy idén először létszámban kiegyenlített a két nagy kereskedelmi csatorna képviselete a top10-ben: amíg korábban RTL-es fölény volt tapasztalható, 2016-ban először 2-2 személy képviseli a tévéket. Kolosi Péter, az RTL programigazgatója idén hatodik lett, Dirk Gerkens pedig a TV2 képviseletében tért vissza a lista kilencedik helyére. Új szereplő a mezőnyben Lukács Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki a hetedik helyre került, Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója pedig a tavalyi eredményéhez hasonlóan most is nyolcadik lett. Tizedik helyen idén a MEC Hungary ügyvezetője, Gulyás János végzett.

 

Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője szerint az elmúlt évben földcsuszamlásszerű változások voltak a hazai médiavilágban, ami a lista összetételén is jól látható. Soha korábban ennyi új név nem jelent még meg a toplistán, mint idén, a befolyásosak közel 40 százaléka cserélődött ki az elmúlt évben. Hosszú távon is igaz, hogy változik a hazai médiaelit: a jelenlegi ötvenes listán csupán 12 olyan szakember van, aki 2008-ban is szerepelt az összeállításban.

 

A médiavállalatok uralják a mezőnyt

 

Ahogyan 2008 óta minden évben, idén is a médiavállalatok adják a toplista legtöbb szereplőjét, egészen pontosan 54 százalékát, amely négy százalékpontos csökkenés a tavalyi részarányukhoz képest. Ez annak is köszönhető, hogy komolyan erősödött a média- és reklámügynökségek aránya, 24-ről 30 százalékra. A telekommunikációs szektor viszonylagos állandósággal szerepel a toplistán, képviselőik aránya idén 10 százalékos. Az idei lista újdonsága ugyanakkor, hogy minden korábbinál több, a politikához valamilyen módon köthető médiavezető került a legbefolyásosabb szereplők közé. Amiben pedig nincs változás, az a piackutató cégek elmaradása: immár negyedik éve, hogy közülük senki nem került a legbefolyásosabbak közé, miközben korábban előfordult, hogy a kutatók akár a lista 10 százalékát is elfoglalták.

 

Erősen kezdtek az idén debütálók

 

Többek között 2016-ban került először a legbefolyásosabb médiapiaci szereplők listájára Száraz István, aki az Origót és Vs.hu-t tulajdonló New Wave Media vezetője, és a tizenegyedik helyen végzett. A tizenkettedik helyre került Bánhegyi Zsófia, aki Rózsa Ivánt váltotta a Telekom kommunikációs igazgatói posztján. Dudás Gergely, az R-Time ügyvezető igazgatója, az RTL Klub kereskedelmi igazgatója a tizenötödik. Az őt követő Rónai Balázs, a Mediaworks vezetője is új szereplője a toplistának, Mihók Attila utódjaként.

 

A TOP50 első tíz helyezettjéről portréfilmeket készített a BrandMania is, a műsor ismétlését szombaton délelőtt 10:55-kor az RTL Klubon nézheti meg, vagy az első tizet bemutató táblázat után a videóra kattintva.

 

Az első tíz helyezett

Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban

(Első tíz helyezett)

Helyezés Név Cég

1. Vidus Gabriella RTL Magyarország

2. Andy Vajna TV2 Média Csoport

3. Habony Árpád Modern Media Group

4. Varga Zoltán Central Media

5. Bayer József Ringier Axel Springer

6. Kolosi Péter RTL Magyarország

7. Lukács Csaba Atmedia

8. Christopher Mattheisen Magyar Telekom

9. Dirk Gerkens TV2 Média Csoport

10. Gulyás János MEC

Forrás: Marketing&Media

 

 

  • Megosztom