Versenyeznek a gyakorlati helyek

Új szolgáltatás a hazai munkaerő piacon: gyakorlati tapasztalatra váró gyakornok jelöltek és friss munkaerőt kereső vállalatok szerencsés találkozását segíti elő a nyugat-európai mintákon alapuló, itthon még egyedülálló kezdeményezés, a Colibri Intership Awards.

A HR szakmába is megérkezett egy startup, egy fiatal, egyetemista csapat új szolgáltatást hozott létre a hazai munkaerő piacon. A Colibri Intership programjának célja, hogy a céltudatos fiatalokhoz eljuttassa a gyakornoki lehetőségeket kínáló cégeket, és hogy a fiatalok láthassák: itthon is lehet karriert építeni. A vállalatokat a számukra leginkább releváns szempontok alapján – bejutási esélyek, munkakörnyezet, gyakornoki férőhelyek száma, karrier építési lehetőségek, kompenzációk, valamint hiteles személyeken keresztül mutatják be. A szervezők három szemszögből kívánnak átfogó képet adni egy adott gyakornoki pozíció adta fejlődési lehetőségekről, segítségül hívva a cégtől egy jelenlegi gyakornokot, egy korábbi gyakornoki programból állandó pozícióba lépett munkatársat és egy területi vezetőt. A velük készült videóinterjúkon keresztül az érdeklődők megtudhatják, hogyan veszi ki a részét egy gyakornok a cég mindennapi működéséből. Az interjúkon túl az interaktív felületen képriport formájában bemutatják az egyes cégek irodai légkörét is a tárgyalóktól, a konyhán át a munkaállomásokig.

A program idén három ágazattal részletesebben is foglalkozik Tech (IT, elektronika, telekommunikáció), Finance (bank, pénzügyi tanácsadó, SSC, biztosító) és Creative (kreatív, marketing, pr ügynökségek).

Amellett, hogy a Colibri Interhip Awards részletesen megismerteti a legjobb gyakornoki pozíciókat, lehetőséget is ad azok pontozására is. Az egyes kategóriák legkiemelkedőbb képviselőit objektív és szubjektív szempontok figyelembevételével jelöli ki a tizenkét tagú zsűri, amely a HR szakma neves képviselőiből és egyetemi diákszervezetek vezetőiből áll. A mérlegelt szempontok közé tartozik a gyakornokok kiválasztási folyamatának értékelése, a programban résztvevők elégedettsége, illetve a hosszútávú fejlődési potenciál. A zsűri döntése mellett a győztesek megválasztásában szerepet kap a közönség is, vagyis a gyakornoki lehetőségekre pályázó fiatalok. Az első jelentkezési folyamat május közepén zárult, így a közönség mostantól megismerkedhet a résztvevő cégek profiljaival, illetve véleményt formálhat szavazás útján, vagy akár az adott gyakornoki programra való jelentkezéssel.

A Colibri csapata a nyáron sem pihen, forgatócsoportjával újabb cégeket és ágazatokat térképez fel, hogy az ősszel induló második felvonásban még több lehetőséggel ismerkedhetjenek meg a diákok. A bemutatott profilok és a pályaválasztással, karrier építéssel kapcsolatos elengedhetetlen információk mostantól kezdve folyamatosan várják a pályakezdőket.

  • Megosztom