Vannak még tartalékok a tévés piacon

Egyes csatornák még szerényebb lefedettség mellett is egész szép közönségarányt produkálnak. A Marketing&Media magazin összeállításában olyan tévéadókat keresett, amelyek ilyen szempontból erőn felül teljesítenek.

A Nielsen által mért adóknál júliusban 66,2 százalékot tett ki az átlagos lakossági lefedettség. Ugyanakkor az átlagot kicsit lehúzzák az olyan előfizetéses csatornák, mint a 8,5 százalékos lefedettségű HBO vagy éppen az 5,1 százalékos Film Now (korábbi DigiFilm). A háztartások 60 százalékában sem fogható tévéadók esetén mindenképpen rá lehet még gyúrni a disztribúcióra.

Ezen a téren például a nem túl erős – 43,7 százalékos – lefedettségéhez képest egész jónak számít az ID (Investigation Discovery) 0,7 százalékos közönségaránya a teljes lakosság körében és teljes napon. A Film Mánia 0,4 százalékos közönségaránya sem túl acélos, de a 45,6 százalékos lefedettség náluk is növelhető lenne. A háztartások több mint 70, de kevesebb mint 80 százalékában fogható csatornák közül a teljes lakosságnál és a kereskedelmi célcsoportnál is a Sorozat+, az AMC, a TLC, illetve a fi atalabb célcsoportnál még az RTL Spike teljesít jobban az átlagnál.

A 80 és 84,9 százalékos lefedettségi sávban a Mozi+, az Izaura Tv, a Paramount és az AXN már most is egész erős, s náluk is van még tere annak, hogy több helyen legyenek elérhetők. Érdekes, hogy ebben a körben még a 4 év feletti célcsoportnál is egész jó – 1,8 százalékos – közönségarányt produkál a Nickelodeon, amely a háztartások 82,6 százalékában érhető el. A már jelenleg is 85 és 90 százalék közötti szinten mozgó televíziók nehéz helyzetben vannak, hiszen közel járnak a lefedettségük maximumához. Itt még leginkább a 85,1 százalékos Comedy Centralnál látszik növekedési tartalék.

A „második vonalas” RTL-es és TV2-s csatornák között meglehetősen szoros a verseny. Miután a TV2-höz tartozó újabb adók később indultak, a lefedettségükben még mindig van némi lemaradás. Persze ez tartalékot is jelent, hiszen már önmagában a disztribúciójuk javításával is hozhatnak a konkurencián. Például a Mozi+ esetén a lefedettség 84 százalékos, miközben a Film+-nál 89,1 százalék. A 87,9 százalékos Prime is hozhatna a 89,3 százalékos Coolon pusztán azzal, ha még néhány kábelszolgáltatónál a szélesebb elérésű csomagokba kerülne.

  • Megosztom