Van, ahol már pörög a reklámpiac

Az idén várhatóan 7 százalékkal bővült a reklámköltés az Egyesült Királyságban, és túlszárnyalja az eddigi csúcsot is, amit a válság előtti utolsó teljes év, 2007 hozott. A fejlődést a digitális hirdetési piac hajtja, ez a szegmens 17 százalékkal nőhet 2013-ban a múlt évhez képest.

 

Az idén várhatóan 13,9 milliárd fontot költenek hirdetésre az Egyesült Királyságban, ez 7 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőttit – derül ki a GroupM legújabb előrejelzéséből. Ez egyébként azt is jelenti, hogy 2013 rekordot hoz a reklámpiacon a szigetországban, az eddigi csúcsot még a válság előtt, 2007-ben sikerült elérni. Akkor 13,1 milliárd fontot fordítottak termékeik és szolgáltatásaik népszerűsítésére a brit cégek.

 

A fejlődés jövőre sem áll meg a prognózis szerint, és 2014-ben már 14,8 milliárd fontos lehet a hirdetési piac az Egyesült Királyságban, ami hat százalékos bővülést jelent majd az idei adatokhoz képest.

 

A tanulmány szerint a digitális szegmens a bővülés fő mozgatórugója, a webes és mobilhirdetésekre az idén 6,1 milliárd fontot fordítanak a szigetországban. Ez 17 százalékkal több, mint tavaly. Az igazán mellbevágó adat a GroupM elemzésében talán az, hogy a digitális platformok adják a teljes reklámpiac 44 százalékát az idén.

 

A tévés hirdetési piac várhatóan 6,8 százalékkal bővül az idén az Egyesült Királyságban, miközben a nyomtatott sajtóban lassul a csökkenés üteme és tíz százalék alatt marad az idén.

  • Megosztom