Változatos márkajelenlét a Szigeten

Imázserősítés, márkaismertség növelése, használatösztönzés, az újítások bemutatása – többek között ilyen célokkal jelennek meg a nagy márkák a hazai fesztiválokon. A cégeknek bejön a szponzoráció: a rendezvények közönsége nyitott az újításokra és szívesen vesz részt a különféle aktivitásokban.

A Heineken Hungária egy szezonban hetvennél is több eseményen jelenik meg. Ezek a rendezvények amellett, hogy kiváló lehetőséget nyújtanak márkái számára a célközönség közvetlen eléréséhez, alkalmat biztosítanak a vállalatnak arra is, hogy bemutassa újdonságait és fejlesztéseit a nagyközönség számára, és azonnali visszajelzést kapjon a fogyasztóktól. „A fesztiválok kitűnő és közvetlen találkozási lehetőséget biztosítanak a fiatalabb, trenddiktáló generációkkal. Éppen ezért a fesztiválokon a minőségi termékek mellett maradandó élményt is nyújtani kell a fogyasztóknak. Ezek mellett a Heineken számára kiemelten fontos, hogy a szórakozás és a kikapcsolódás idején is eljuttassák üzeneteiket a fogyasztóknak a felelős alkoholfogyasztás fontosságáról és a fenntarthatóságról” – mondta el Bors Kata, a Heineken Vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője.

 

A Dreher márkával saját rendezvényén kívül több kisebb és nagyobb fesztiválon is találkozhatnak a bulizók. A kifejezetten sörös fesztiválok közül évről évre jelen vannak az idén már lezajlott Belvárosi Fesztiválon, az augusztus végén megrendezendő Budavári Fesztiválon, valamint számos más sörfesztiválon. „Elsősorban azokat a fesztiválokat keressük, ahol a márka célcsoportja van jelen: a 25–49 éves férfiak és nők, akik az átlaghoz képest valamivel magasabb végzettségűek. Arra törekszünk, hogy a márka szempontjából fontos fesztiválokon ott legyünk” – mondta el Négyesi Fruzsina, a Dreher prémium és szuperprémium márkák marketingmenedzsere.

 

Üdítő jelenlét
Igyekszik erősíteni a jelenlétét, és minél szélesebb területet lefedni a különböző tematikájú fesztiválok támogatásával a Red Bull. A vállalat elsősorban a szórakozni és kulturálódni vágyó fiatal és középkorosztályt célozza meg, az eseményeken való jelenléttel a meglévő fogyasztóik márkahűségének erősítése mellett új, potenciális vásárlókat is szeretnének elérni. „Minden esetben szem előtt tartjuk, hogy az adott fesztivál arculata és üzenete mennyire illeszkedik a Red Bull által képviselt márkaértékekhez” – emelte ki Takács Ákos, a Red Bull marketingmenedzsere.

„A fesztiválokon való részvétel amellett, hogy fontos értékesítési terület, kiváló marketingeszköz. A fesztiválpartnerség, -szponzoráció egy minden platformon jól kommunikálható együttműködés, essen szó sajtóról, közösségi médiáról és egyéb offline felületekről. A kiemelkedő eladási számok mellett jó lehetőség új termékeink bevezetésére, illetve kóstoltatására is, hiszen a nagy látogatottságot kiemelt figyelem is övezi” – mutatott rá Krasovec Péter, a Fonyódi Ásványvíz Kft. kereskedelmi és marketingigazgatója.

 

Készpénz nélkül
A hazai fesztiválokon már csaknem egy évtizede elérhetők a különféle készpénzmentes fizetési megoldások, Magyarországon már öt új generációs mobiltárca közül választhatnak a kártyabirtokosok.

„A fesztiválok ideális környezetet teremtenek arra, hogy a készpénzmentességgel kapcsolatos üzeneteinket közvetítsük, és bankkártyahasználatra, sőt mobilfizetésre ösztönözzük a célcsoportot. A rendezvényeken az elektronikus fizetés előnyei kézzelfoghatóvá válnak, be tudjuk mutatni az innovatív fizetési módokban rejlő lehetőségeket” – mutatott rá Mondovics Péter, a Mastercard digitálismarketing- és lojalitásprogram vezetője.

Új, online aktivitással készült az idei fesztiválszezonra az OTP, létrehoztak egy landing oldalt, ahol a fesztiválok színpadi playlistjeit érhetik el a rendezvényekre készülők, és a lejátszási listákba is belehallgathatnak. Emellett az OTP Bank standján a fesztiválozóra tetoválják egyedi hanghullámukat, ami a Spotify-profiljukhoz vezeti az érdeklődőket, így kiderül, ki milyen zenét szeret, ráadásul ajándékot is kaphatnak.

 

Könnyű bevásárlás
Az Aldinak a Szigetre üzlettel és grillterasszal, készül. Az üzletek a fesztiválozók igényeihez igazított kínálatukkal és hosszú nyitvatartással, illetve az Aldiban vásárolt hústermékek ingyenes készre sütésével csábítják a közönséget, akik az italok kivételével minden terméket a szokásos bolti árakon vásárolhatnak meg. Az Aldi tájékoztatása szerint a megjelenés helyszínének kiválasztásakor elsődleges, hogy a cég értékrendjéhez harmonikusan illeszkedjen az esemény, és kiemelkedően magas legyen a résztvevők száma. Marketingoldalról pedig fontos szempont, hogy olyan célközönséggel ismertethessék meg az Aldi értékeit, akiket a hagyományos csatornákon keresztül nem, vagy lényegesen nehezebben érhetnek el.

„Egy drogérialánc fesztiválon való jelenlétével olyan élményeket tud adni, amiket nem biztos, hogy a nap mint nap a boltjainkba betérő vásárlók megtapasztalhatnak. Ezeken a rendezvényeken lehetőségünk van többet megmutatni magunkból” – emelte ki Kadlok Nelli, a Rossmann PR-menedzsere. A korábbi években a habparti volt a fő eleme a márka kitelepülésének, a drogérialánc az idén a beauty szolgáltatásokra koncentrál.

 

Határtalan kommunikáció
A Magyar Telekom az általa támogatott rendezvényeken igyekszik a legjobb hálózatot és digitális megoldásokat nyújtani. Az adathasználat ugrásszerűen megnő a fesztiválok idején, ennek kezelésére a Telekom megerősített műszaki háttérrel és jelentős 4G-lefedettséggel készül minden eseményre, és több extra bázisállomást is üzembe helyez.

„Kutatásaink visszaigazolják, hogy a Telekom fesztiváljelenléte kedvező hatással van a márka megítélésére, különösen a fiatalok és a fiatal felnőttek körében, akikre elsődleges célcsoportként tekintünk. A rendezvényeken a fiatalok természetes közegükben találkozhatnak a márkával, és ha itt jó benyomások érik őket, az maradandó élményeket és lojalitást, hosszabb távú elköteleződést is eredményezhet” – hangsúlyozta Szabó Béla, a Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója.

 

Kalocsai Magdolna

  • Megosztom