Változások a Vaterán

Idén minden eddiginél több újdonságra számíthatnak a Vatera felhasználói. Az online piactér számos, az eladók és vásárlók igényeire alapján meghatározott fejlesztésekre készül.

 

Közel 2,7 millió regisztrált felhasználó, 145,3 milliárd átmenő forgalom, 33 millió eladott termék, számos hazai és nemzetközi díj – így foglalhatjuk össze tömören a Vatera elmúlt 15 évét a számok nyelvén. Míg indulása első évében, 2000-ben csupán 701 felhasználót regisztrált az oldal, ma már közel 2,7 milliós felhasználói táborának köszönhetően a legnagyobb potenciális vevőkör elérésére nyújt lehetőséget. Ennek köszönhetően havonta 350.000 termék talál új gazdára a piactéren, ami percenként több, mint 10 sikeres vásárlást jelent.

A lapletöltések számát tekintve a Vatera a Medián mérései alapján 2014. decemberben a magyarországi weboldalak toplistájának előkelő 6. helyén állt. A Gemius nemrég publikált hivatalos kutatása szerint 2014-ben a hazai internetezők válaszai alapján, a legkedveltebb e-kereskedelmi weboldal a Vatera volt.

 

A Vaterán jelenleg is 3 millió termék található, ami még annál is több, mint a hamarosan bezárásra kerülő Olx.hu oldalon volt. Ráadásul a Vaterán – az apróhirdetési oldalakkal szemben – nincsenek fent már eladott és így elérhetetlenné vált termékek, hanem kizárólag aktuálisan elérhető termékekből válogathatnak a vásárlók.

Az oldal erősségeként szokták említeni a felhasználók a rendkívül részletes termékszűrési funkciót, ami lehetővé teszi, hogy a 3 millió árucikk között is pontosan és gyorsan megtalálják azt, amit keresnek, anélkül, hogy több tíz listázó oldalt kellene végiglapozniuk, kerülgetve a kevésbé releváns találatokat.

 

A vásárlás köztudottan bizalomra épül és különösen igaz ez akkor, ha arra az interneten kerül sor. Éppen ezért a Vaterán a vásárlók és az eladók értékelést adnak egymásról minden vásárlás után. Így az oldalon vásárló akkor is pontosan tudja, kivel készül üzletet kötni, ha az eladó messze lakik tőle és még sohasem találkozott vele. Emellett a megbízható eladók számára az összegyűjtött pozitív értékelések még hatékonyabb eladást jelentenek.

Az értékelési rendszer csupán az egyik, legismertebb eleme a Vatera négyszintű védelmi rendszerének, melynek további részeit képezik még, hogy az eladók regisztrációkor automatikusan egy ellenőrzésen mennek keresztül. Az évek alatt tökéletesített ún. csalófigyelő algoritmus szintén láthatatlanul, több ponton figyeli a gyanús aktivitásokat, hogy az oldal üzemeltetője még a baj megtörténte előtt közbeléphessen. A fokozott védelem ellenére is kijelenthető, hogy nincs tökéletes rendszer. Ezért a Vatera néhány hónapja bevezette a Biztonságos Vásárlási Programot, melynek keretén belül 100.000 Ft-ig pénzvisszafizetési garanciát vállal a piactéren történő vásárlásokra.

 

“A Vatera 15 éve alatt nagyon sokat változott a magyar online piac, oldalak jöttek, mentek, nem ritkán váratlan fordulatokat okozva a piacon, és nincs ez másként 2015-ben sem. Az Olx.hu oldal hamarosan bekövetkező bezárásával a hazai internetes piac lényegesen átalakul, kevesebbet fogunk apróhirdetési oldalakat látni a TV-ben, reklámokban. Számos, az OLX-et nagyon kedvelő felhasználó kényszerül döntés elé, mostantól már lényegileg csak két nagynak mondható oldal, a Vatera és a Jófogás marad, kérdés, hogy ebben a helyzetben melyiket választják. A két oldal működési modellje sok ponton különbözik egymástól, és mindkettőnek megvannak a maga előnyei, így a korábbi OLX felhasználók el tudják dönteni, hogy mikor melyiket érdemes igénybe venni” – mondta Szanitter Áron, az Allegro Group HU Kft. ügyvezető igazgatója.

 

  • Megosztom