Válság előtti szinten a reklámpiac

Az idén 4,5 százalékkal nőhet a globális reklámpiac a GroupM előrejelzése szerint, jövőre pedig már a gazdasági válság előtti szintet is eléri a hirdetési szegmens. A gyorsabban fejlődő piacok között Kínát, Indiát, Brazíliát és Oroszországot említi az elemzés, azonban Oroszország esetében az ukrajnai válság hatásai komolyan befolyásolhatják a végeredményt.

 

Az idén 4,5 százalékos növekedést prognosztizál a globális reklámpiac a GroupM, a WPP leányvállalata friss előrejelzésében, a teljes szegmens 534 milliárd dolláros lehet. Jövőre még gyorsabb, 5 százalékos fejlődés várható, így elérheti az 560 milliárd dollárt a reklámpiac, vagyis a válság előtti, 2007-es szintre emelkedhet.

 

Az elemzés szerint az idei növekedés 93 százalékát 17 piac produkálja majd. A fejlődésben a legnagyobb szerepet az Egyesült Államok játssza, amelynek hirdetési piaca 3,4 százalékkal bővül, 162 milliárd dollárra. Kínában lényegesen gyorsabb, 9,8 százalékos növekedést prognosztizálnak, 76 milliárd dollárt költhetnek reklámra az idén a távol-keleti országban.

 

Kevésbé fényes a helyzet Európában. Az eurót használó országok esetében például 20 százalékkal marad el a hirdetési piac a 2007-es csúcstól. A válság által leginkább sújtott országokban – Görögország, Írország, Spanyolország, Olaszország, Portugália – pedig még nagyobb az elmaradás, 47 százalékkal költenek kevesebb reklámra, mint a válság előtt.

 

A gyorsan fejlődő piacok között említi az elemzés Indiát, Brazíliát és Oroszországot is. Az utóbbi kapcsán ugyanakkor a GroupM megjegyzi, hogy az ukrajnai helyzet alakulása nagy mértékben befolyásolhatja az orosz reklámpiacot. A cég egyébként módosított előrejelzését az orosz hirdetési piacra, míg korábban 10 százalékos növekedést vártak, most már csak 6 százalékos bővülést jósolnak.

  • Megosztom