Üzentek a kiadók a Facebooknak

Vonja ki a hírtartalmakat a politikai hirdetésekre vonatkozó irányelvek hatálya alól – erre szólították fel a világ legnagyobb sajtószervezetei a Facebookot. A WAN-IFRA szerint a közösségi oldal azzal, hogy kísérletet tett a platform sebezhetőségének kiküszöbölésére az amerikai választások előtt, aláássa az újságírás negyedik hatalmi ágként való fellépését, és legitimálja az újságírás elleni narratívát szerte a világon.

A WAN-IFRA (Lapkiadók Világszövetsége), hat médiaszervezet és azok lányvállalatai 120 ország 20000 kiadóját és médiaszakemberét képviselik világszerte, és közös felhívással fordultak a Facebookhoz, amelyben aggodalmukat fejezték ki annak új hirdetési szabályzatával kapcsolatban. Ez az új szabályzat a minőségi híreket politikai támogatásnak minősíti, és mint ilyet, a politikai hirdetési archívumához csatolja ezeket.

A médiaszervezetek, amelyek az újságokat, TV-szolgáltatókat, magazinokat és csak digitális hírszolgáltatókat, valamint az ezeknél dolgozó szakembereket képviselik, levelet küldtek Mark Zuckerberg Facebook CEO-nak, amelyben sürgetik a hírszolgáltatók mentesítését.

A szervezetek három megoldási javaslattal állnak elő, nem mentve fel a Facebookot a probléma iránti felelősség alól, de fontos iparági inputot kínálva a szövetségek koalíciójának együttműködése révén, hogy segítsék az ésszerű megoldások kidolgozását.

Michael Golden, elnök, World Association of Newspapers and News Publishers (WAN-IFRA): „A Facebooknak fel kell ismernie a független hírmédia vállalatok által gyártott hírek értékességét, és tiszteletben kell tartania azt a kritikai szerepet, melyet a sajtó tölt be a társadalom támogatásában.”

David Chavern, elnök és CEO, News Media Alliance: „Helyrehozhatatlan kárt okoz a hírmédia-ipar számára az, hogy a Facebook az új szabályzattal politikai támogatásnak minősíti a híreket. Ezért együttesen működőképes megoldást javasolunk.”

Jason Kint, CEO, Digital Content Next: „A prémium kiadók és hirdetők minden nap időt és forrásokat invesztálnak, hogy a közönség bizalmát megszerezzék és megtartsák. A Facebook a platformjai megtisztítására tett félkész megoldásokkal azonban továbbra is aláássa a kiadók és hirdetők prémium márkáit.”

Alfredo Carbajal, ASNE elnök és az Al Día vezető szerkesztő: „A legitim tényeken alapuló hírek és a politikai tartalmak közé egyenlőségjelet tenni nem csak sérti a független „watchdog” újságírást, de zavart okoz a társadalomban is, amelyet ugyanakkor az igazságot elfedő, az ideológiát támogató tartalmak bombatámadásai érnek nap, mint nap.”

  • Megosztom