- Hirdetés -

Újrahasznosított műanyagból készült termékekkel zöldít tovább a LIDL

|

- Hirdetés -

REset Plastic műanyagstratégiájának részeként a Lidl folyamatosan azon dolgozik, hogy csökkentse műanyagfelhasználását és egyre több újrahasznosított műanyagot használjon fel annak érdekében, hogy egy újabb lépéssel közelebb kerüljön a „Kevesebb műanyag – Zárt körforgás” vízió megvalósulásához. A Schwarz Csoport környezetvédelemért felelős részlegével, a PreZero-val közösen a Lidl ezen dolgozik a háztartási cikkek termékcsoportjában és 2021. március 4-étől számos terméket vezet be kínálatába, melyek legalább 95 százalékban újrahasznosított műanyagból készülnek.

Az időszakosan elérhető háztartási termékekkel a Lidl és a PreZero új életet ad a régi műanyagoknak. Az új háztartási cikkek legalább 95%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek és sokkal kevesebb erőforrást használnak fel gyártásukhoz, mint a hagyományos, új műanyagból készült termékek esetében. Megtalálhatóak a kínálatban vödrök, vállfák, tárolódobozok, összecsukható rekeszek és szennyestartó kosarak, különböző színekben, kiegészítve a háztartási cikkek választékát. Gyártásuk során 28,5 tonna régi műanyag került újrafelhasználásra. E termékek egy fenntarthatóbb alternatívát kínálnak a vásárlók számára, akik vásárlásukkal aktívan hozzájárulhatnak a fontos erőforrások megőrzéséhez.

Az újrahasznosított anyagból készült háztartási termékek különlegessége, hogy hozzáadott értékükhöz nagy arányban a Schwarz Csoport különböző vállalatai járulnak hozzá. A PreZero, a Schwarz Csoport környezetvédelmi részlege felelős az ártalmatlanításért és az újrafeldolgozásért, az újrahasznosított termékeket pedig a Lidl kínálja eladásra. Ez egy sikeres, vállalatcsoporton belüli együttműködést biztosít a közös REset Plastic műanyag stratégia részeként.

A műanyagot számos termék gyártásához és csomagolóanyagként is használják. A kapcsolódó magas erőforrás-felhasználás, az alacsony újrahasznosítási arány, valamint a műanyaghulladékok okozta környezeti szennyezés miatt nagy környezeti hatással bír, s ezért széles körben vitatott alapanyag. A Lidl ezért célul tűzte ki, hogy növelje az újrahasznosított műanyag használatát és ezáltal az értékes alapanyagokat hatékonyan újra feldolgozza. Ennek érdekében az áruházlánc akciós háztartási cikkek kínálatában megjelenő új termékeivel az újrahasznosított műanyagra fókuszál: A háztartásokból származó műanyaghulladékot a PreZero összegyűjti, megtisztítja, majd újrahasznosított műanyag granulátumokká dolgozza fel. Ezt az úgynevezett regranulátumot használják az új, kiváló minőségű és egyben környezetbarátabb Lidl termékek előállításához.

A teljes újrahasznosítási és gyártási folyamat Európán belül zajlik. Vállalati hálózatával a Lidl képes lefedni a teljes gyártási és értékteremtési láncot, így biztosítva a magas újrafeldolgozási követelményeket. Az új termékek a Schwarz Csoport által kezdeményezett REset Plastic stratégia részét képezik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -