- Hirdetés -

Újradefiniálták a PR-t

|

- Hirdetés -

Az IPRA tagok között hónapok óta zajlik egy egyeztetés, hogy a jelenlegi, gyorsan változó, dinamikus világban hogyan érdemes újradefiniálni a Public Relations kifejezést. A szakma gyakorlói és akadémikusok évtizedek óta próbálják meghatározni a PR definícióját. Az egyeztetéseket követően 2019. szeptemberében az örményországi Jerevánban tartott találkozóján az IPRA elnöksége is elfogadta az új definíciót.

Eszerint: A public relations egy döntéshozatalon alapuló vezetői gyakorlat, amelynek célja a szervezetek és közönségük közti kapcsolatépítés és az érdeklődés felkeltése, megbízható és etikus kommunikációs eszközökkel közvetített információk által.

Alain Grossbard, a definíció megalkotásával megbízott csoport elnöke, az IPRA elnökségi tagja elmondta: „Először is egy rövid definíciót szerettünk volna, ami a következőkre ad választ: mi is a PR, miért végezzük, és hogyan végezzük? Végül pedig, tudatában az IPRA viselkedési kódexén alapuló örökségének és a modern világ álhírektől való fenyegetettségének, valami többet szerettünk volna kifejezni. Az IPRA-tagok így alkalmazzák a PR-t, és szerintünk a világon mindenki másnak is így kellene alkalmaznia. Ez a bizalmon és etikusságon alapuló PR.”

A szövetség az új definíciót a következőképp indokolja:

MI A public relations egy döntéshozatalon alapuló vezetői gyakorlat, …

MIÉRT amelynek célja a szervezetek és közönségük közti kapcsolatépítés és az érdeklődés felkeltése …

HOGYAN információk közvetítése által.

IPRA …megbízható és etikus kommunikációs eszközökkel….

A Magyar PR Szövetség (MPRSZ) az elmúlt évek alatt újraépítette nemzetközi kapcsolatait, amelynek része az IPRA-val kötött stratégiai partnerség is. „Fontosnak tartjuk, hogy ott legyünk a nemzetközi szakmai szervezetek között, megosszuk tapasztalatainkat és tudásunkat és magyarországi tagjaink is hozzáférhessenek a szakmai újdonságokhoz, legyen szó akár a kreatív trendekről, akár az akadémiai szaktudáshoz” – jegyezte meg Sztaniszláv András, az MPRSZ nemzetközi kapcsolatokért felelős alelnöke.

Svetlana Stavreva, az IPRA elnöke a következőket nyilatkozta: „Ez lenne az utolsó szó? A tapasztalat mást mutat. A PR gyakorlói és akadémikusok évtizedek óta próbálják meghatározni a PR definícióját. Egész szemináriumokat szenteltek a témának. Az IPRA most szerényen felajánlja saját meghatározását. Minden visszajelzést szívesen fogadunk.”

Lakatos Zsófia, az MPRSZ elnöke is üdvözölte az új definíciót: „Örülök, hogy a stratégiai partnerségnek köszönhetően eljutott hozzánk is egy nemzetközi szakmai szervezet definíciója. Az ebben foglaltak nemcsak azért fontosak, mert látjuk, mit lett egy tudományos egyeztetési folyamat végeredménye, hanem azért is, mert megtapasztaljuk, hogyan gondolkodnak a szakmai képviselői nemzetközi szinten. Bízom benne, hogy ez a definíció hasznos lesz tagjaink számára is.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -