- Hirdetés -

Újítottak a kiberbűnözők

|

- Hirdetés -

Az év első negyedévében a Kaspersky Lab adathalászat elleni technológiái több mint 3,6 millió olyan oldallátogatást regisztráltak, amelyek hamis közösségi oldalakra vezettek, ebből 60 százalék egy ál-Facebook oldalra akarta irányítani a felhasználókat. A kiberbűnözők bármit megtennének azért, hogy az adataink a birtokukba kerüljenek.

A közösségi hálókat kihasználó adathalászat a számítógépes bűnözés egy olyan formája, amikor a közösségi oldalakról származó felhasználói adatokat lopják el a csalók. A bűnözők készítenek egy hamis oldalt, amely más közösségi oldalakat imitál, mint például a Facebook vagy az Instagram és ezek segítségével igyekeznek becsapni a gyanútlan látogatókat. Így próbálnak értékes adatokhoz hozzájutni: nevekhez, hozzá tartozó email címekhez, jelszavakhoz, hitelkártya adatokokhoz, Pin-kódokhoz stb.

Idén év elején a Facebook volt a legnépszerűbb márka a csalóknak, ezt az oldalt hamisították a leggyakrabban (8%), ezt követte a Microsoft (6%), majd a PayPal oldala (5%). A leggyakrabban feltörni kívánt közösségi oldalak TOP 3 listája a következőképpen alakult világszerte: a Facebook vezet, majd a VK (egy orosz közösségi platform) követi és a LinkedIn zárja a sort. Ennek oka valószínűleg a Facebook hatalmas tábora, jelenleg 2,13 milliárd felhasználója van világszerte számos hitelesítő adattal, így abszolút érthető, miért tekintik a kiberbűnözők nyereséges célpontnak.

Mindez megerősíti azt a tényt, hogy a személyes adatok rendkívül értékesek az információs technológia világában, a kiberbűnözők pedig ezért bármit hajlandóak megtenni. Például a legújabb ilyen kísérletük az, hogy a most bevezetésre került GDPR-ral(General Data Protection Regulation – Általános Adatvédelmi Szabályozás) kapcsolatos spam leveleket küldözgetnek, amelyekben olyan szolgáltatásokat ajánlanak, mint például a jogszabályok ismertetéséről szóló webinar – online előadás, vagy olyan speciális szoftvereket árulnak, amelyek hozzáférést biztosítanak az online forrásokhoz az új szabályok betartásának biztosítékaként.

„Az adathalász támadások számának folyamatos növekedése azt jelzi, hogy a felhasználóknak még tudatosabbnak kell lenniük az online jelenlét során, mindenki lehet áldozat: a közösségi oldalak ugyanúgy célpontok, mint a pénzügyi szervezetek. Az elmúlt időszak hírhedt nemzetközi botrányai ellenére az emberek még mindig rákattintanak a gyanús linkekre, vagy ismeretlen alkalmazásoknak adnak jogosultságot személyes adataikhoz. A felhasználók ilyen nagymértékű hanyagsága nemcsak adatvesztéssel járhat, hanem további komoly és destruktív támadásokhoz is vezethetnek.” – magyarázta Nadezhda Demidova, a Kaspersky Lab vezető webes kontent elemzője.

A Kaspersky Lab szakértői az alábbi lépéseket javasolják a felhasználóknak:

· Mindig ellenőrizze az emailek feladóit, mielőtt azok tartalmára klikkelnek

· Mielőtt klikkelne, ellenőrizze, hogy a linkcím megegyezik-e a hiperhivatkozással

· Lehetőleg használjon biztonságos internetet. Nyilvános helyen ne csatlakozzon olyan wi-fi hálózatra, amelyet nem véd jelszó. Ne feledje: ha védtelen hálózatot használ, a bűnözők észrevétlen átirányíthatják adathalász oldalakra

· Egy honlap megnyitásakor ellenőrizze a HTTPS kapcsolatot és a tartománynevet. Ez különösen akkor fontos, ha olyan oldalt látogat, amelyek szenzitív adatokat tartalmazhatnak – internetbank, webshop, közösségi oldal stb.

· Soha ne osszon meg privát adatot – felhasználónevek és jelszavak, bankkártya adatok stb. – harmadik féllel. A hivatalos cégek soha nem kérnek ilyen adatokat emailben.

· Használjon megbízható és eredményes viselkedés-alapú anti-adathalász technológiát, mint például a Kaspersky Total Security.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...