Újabb érdekes tévés hírek

A múlt év őszén 3,2 millió magyar háztartás rendelkezett valamilyen tv-előfizetéssel a Nielsen Közönségmérés adatai szerint. A digitális vételi platformot használó háztartások száma kétmillió volt, de még mindig félmilliónál is több család csak analóg földi vétellel rendelkezett.

A televízióval rendelkező hazai háztartási 82 százaléka vesz igénybe valamilyen tv-előfizetést a Nielsen Közönségmérés közlése szerint. A digitális vételi mód folyamatos növekedést mutatott az elmúlt években: tavaly ősszel a tévés háztartások több mint felének a legjobb platformja ilyen volt, azaz digitális földi, szolgáltatói digitális műholdas, digitális kábeles vagy IPTV. Eközben tovább csökkent azon háztartások aránya, ahol analóg kábel, analóg földi antenna vagy egyedi műholdas a legjobb vételi mód. Az IPTV-vel rendelkező otthonok száma 2012. őszén 280 ezer volt, 550 ezer háztartás azonban még mindig csak analóg földi vétellel rendelkezett.

 

2012 őszén a digitális vétellel rendelkező háztartások átlagosan 48 magyar nyelvű csatornát értek el, az analóg kábelesek 36-ot, míg a kizárólag analóg földi vagy egyedi műholdas vétellel rendelkezők mindössze a 3 földi sugárzású országos televíziót tudták fogni.

 

a Nielsen mérése szerint tavaly ősszel a tévés háztartások 51%-a csak egy TV-készülékkel rendelkezett. A háztartások 36%-ában két készülék volt használatban, 13%-ban pedig három vagy még több. A készülékek technológiai jellemzői 2011-hez képest sokat javultak. Az LCD, plazma vagy LED tévével rendelkező háztartások aránya 33%-ra emelkedett; hasonlóan nőtt a 16:9-es képarányra alkalmas készülékek és a HD-re alkalmas készülékek aránya is. 2012 őszén az MPEG4-es tunert tartalmazó TV-készülékek aránya 17% volt, ez szintén komoly növekedés az előző évhez képest.

 

2012 őszén a magyar tévés háztartások 88%-a használt mobiltelefont, a háztartások egynegyede pedig már okostelefonnal rendelkezett. Számítógép a háztartások 60%-ában volt megtalálható és ennek fele már nem, vagy nem kizárólag a hagyományos PC-t jelentette. A tablet és e-book olvasók elterjedtsége ugyanakkor még nagyon alacsony: a vizsgált időpontban mindössze 2% volt. Internet eléréssel a magyar tévés háztartások 55%-a rendelkezett. A megelőző évhez képest nőtt azon háztartások aránya, ahol a család valamely tagja interneten vagy letöltve videókat, filmeket szokott nézni, ez a háztartások egynegyedében fordult elő.

  • Megosztom