Új területet hódítana meg a Jófogás

Az ingatlan kategóriára összpontosítanak idén a Jófogás.hu-nál, a folyamatosan bővülő csapat új tagjainak nagy része is ezzel a területtel foglalkozik majd – mondta el a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Palocsay-Zubor Géza, az apróhirdetési oldalt működtető Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Tavaly januárhoz képest novemberre már nyolcszorosára növelték a bevételt, és céljuk, hogy mielőbb milliárdos üzletté váljanak.

 

– A Jófogás.hu és az OLX.hu összeolvadásakor mi jelentette a legnagyobb kihívást?

 

– Az, hogy korábban még sosem csináltunk hasonló léptékű adatmigrációt, ráadásul úgy, hogy közben az oldal működését is megfelelő színvonalon kellett biztosítanunk. A legtöbbet ezen kellett dolgoznunk a megnövekedett terhelés miatt, valamint rengeteg feladatot adott és ad még most is a mobilos applikációink. Az összeolvadás környékén rengeteg kritikát kaptunk (ezek jelentős része az ingyenes előresorolás megszüntetése miatt volt), de a harmadik negyedév környékére sok olyan újítást végeztünk el, amelyeket elvártak a felhasználóink. Januárban az aktív Android-applikációt használók száma százezer volt, az idén novemberben pedig már háromszázezer felett járt ez a szám.

 

– Új irodába költöztetek a közelmúltban, és körülnézve az látszik, hogy még bőven van hely. Jön a további bővítés?

 

– Tavaly júliusban, amikor a Jófogás.hu-hoz érkeztem, 16 teljes állású kollégám volt a csapatban. Most 33 munkavállaló van a cégnél, a jövő év végére pedig nagyjából 50-en leszünk. Az oldal tulajdonosának, a Schibstednek nagyon fontos a magyar piac, ennek megfelelően sokat és szerencsére hosszú távra fektetnek be itt. Ráadásul, látva a többi ország apróhirdetési piacát, a magyar piac a kisebb mérete ellenére hihetetlenül színes és kompetitív, ezért szükséges is a komoly csapat a termék mögé.

 

– A fúzió bejelentése után nem sokkal arról beszéltél, hogy két év alatt nyereségessé válhat a szolgáltatás. Most hogyan látod a helyzeted?

 

– A januárihoz képest a novemberi bevételünk több mint nyolcszoros növekedést mutat. Beváltak az idei évre tervezett monetizációs ötleteink, és azon dolgozunk, hogy mihamarabb milliárdos üzletté váljunk. A fúziót követően tulajdonosi elvárás volt a működésünk racionalizálása, illetve hogy a havi bevétel/kiadás mutatókat nulla közeli szintre hozzuk, ezt pedig sikerült is teljesíteni. A Schibsted nemzetközi tevékenysége és stratégiai irányváltásai további növekedést várnak tőlünk a jövőben, amely különböző célpiacok meghódítása által érhető el, és ehhez invesztíciókat is végrehajtunk. A 2016-os esztendő sok más mellett az ingatlan éve lesz nálunk, a létszámbővítéseink jelentős része is ennek a kategóriának a megszerzése érdekében valósul meg.

 

– Ebben a szegmensben is van egy jelentős hazai rivális, az Ingatlan.com. Ennek megvásárlása is szóba kerülhet?

 

– Egy dolgot mindenképpen szeretnék kiemelni: aki figyelte a Schibsted elmúlt ötéves tevékenységét, az láthatta, hogy a cég komolyan gondolkodik a magyar piacban, és minden támogatást megad a hazai menedzsment részére, hogy a kitűzött célokat elérjék. Ebből kifolyólag semmit sem lehet kizárni, az idő majd megválaszolja ezt a kérdést.

 

– Milyen újításokra készültök idén?

 

– A legfontosabb dolog még év elején az új, reszponzív oldalunk lesz. Ezt követi a Barion tárca kiterjesztése és népszerűsítése, valamint azok az ingatlanos szolgáltatások, amelyekről most még többet nem árulhatok el.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

  • Megosztom