Új terepen hódítanak az okostelefonok

Magyarországon egyedülálló, interaktív, kizárólag okostelefonon nézhető vígjáték-sorozatot készített a FilmDrops Produkciós Kft. A Chili vagy Mango most induló évadja 9 epizódból áll, melyekben összesen 72-féle történet rejlik.

 

Bemutatták Magyarország első interaktív, kizárólag okostelefonon nézhető sorozatát, a Chili vagy Mango című romantikus vígjátékot. A mobilsorozat minden egyes epizódja egy gasztrokritikus bonviván és egy cukrászjelölt lány csípős-édes randivacsoráit követi végig, ám a nézők bizonyos pontokon eldönthetik, hogy milyen irányba akarják folytatni a történetet az érintőképernyőn megjelenő ikonok közül választva.

 

A Chili vagy Mango most induló évadja összesen 9 epizódból áll, minden új epizód hétről hétre válik elérhetővé. Az összes döntési pontot figyelembe véve a teljes évadban összesen 72-féle történet rejlik: ennyiféleképpen nézhetjük végig az összes epizódot 9 hét alatt.

 

Az innovatív produkció több mint egy éves előkészítés után kerülhetett a közönség elé. A sajtópremieren – amelyen a stáb tagjai közül részt vett többek között Ipacs Gergely rendező, forgatókönyvíró, co-producer, Lőrincz Nándor rendező, forgatókönyvíró, Horvai Mátyás producer, Michl Júlia főszereplő (Lili), Poroszlay Kristóf főszereplő (Zénó), valamint a további művészek közül Fullajtár Andrea – elmondták: a forgatásra 2012 nyarán került sor, és 14 forgatási napot vett igénybe. A teljes évad összes jelenete 164 perc.

 

A mobiltelefonos filmprodukció eredeti ötlete Ipacs Gergelytől származik, aki Lőrincz Nándorral közösen dolgozta ki a rövid jelenetekre, interakciókra és közeli képekre építő, mobilra optimalizált filmes formátumot. Többféle zsáner közül végül a romantikus vígjáték mellett döntve a forgatókönyvet is közösen írták.

 

A Chili vagy Mango sorozat a Google Play-en és az Apple Store-ban is elérhető, ingyenes mobilapplikáció letöltésével nézhető meg. Az applikáció neve FilmDrops, amelyen – a filmet gyártó FilmDrops Produkciós Kft. terve szerint – a későbbiekben még több hasonló, interaktív sorozatot mutatnak be, és hosszú távon „az okostelefon-generáció TV-csatornájává”, azaz egy új médiaplatformmá válik. Szintén újszerű elem a sorozatban, hogy az aktív felhasználók – a mobiljátékok mintájára – csillagokat (jutalmakat) gyűjthetnek a sorozat nézése közben.

 

A rendező Ipacs Gergely, aki egyben a FilmDrops Produkciós Kft. ügyvezetője, elmondta: Magyarországon ingyen letölthetik az applikációt a nézők. Itthon a későbbiekben bemutatandó produkciókat médiafelületként tervezik vonzóvá tenni a hirdetők számára. Távlati céljuk a külföldi terjeszkedés, elsősorban az angolszász nyelvterületen, ahol azonban más üzleti modellre alapoznak.

 

„A mobilinternet egyre fontosabb szerepet tölt be a mindennapokban, életünk szinte minden területén, így a szórakozásban vagy a filmnézésben is. A Vodafone szélessávú hálózata, a Legek Hálózata az ország 97,4 százalékán elérhető, így örömmel támogatjuk a legelső interaktív és közvetlenül mobileszközökre készített filmsorozatot, a Chili vagy Mangót” – mondta Szabó Béla, a Vodafone márkaigazgatója.

  • Megosztom