Új magazinokkal versenyeznek a nőkért

Tovább folytatódik a pörgés a hazai nyomtatott női hetilapok piacán. A Marketing&Media magazin összeállítása szerint a kiadók nemcsak a meglévő termékeket frissítik, hanem új magazinok megjelenése is várható 2016-ban.

 

Mozgalmas volt a tavalyi év a hazai női hetilapok életében, és az idén is hasonlóra készülnek a Marketing&Media által megkérdezett médiumok. A Meglepetés borítója és belívei például a korábbinál jobb minőségű papíron jelennek meg, emellett a lap új, észrevehetően szexi dizájnnal ünnepelte huszadik születésnapját. A Fanny magazin terjedelme pedig 32 oldalról 48-ra nőtt, és tartalmilag, valamint layoutszinten is megújult. Ugyancsak a 2015-ös év újítása, hogy a korábban kéthavonta megjelenő Fanny Konyha havi periodikára váltott, emellett megjelent három extra kiadvány a Fanny márkanév alatt.

 

A Kiskegyed is kissé átalakított, modernizált megjelenéssel indította az évet, majd új márkakiterjesztésekkel, fejlesztésekkel erősítették tovább a brandet, ilyen volt többek között a Kiskegyed Jackpot, valamint a Kiskegyed Nagybevásárlás. Az újításokban és aktivitásokban jelentős szerepet kaptak a Ringier Axel Springer-portfólió egyéb termékei, mint a Blikk vagy a Glamour. „A Nők Lapja is folyamatosan fejlődik, változik, új rovatokkal, szerzőkkel rendszeresen találkozhatnak az olvasóink, azonban egy 67 éves, kiforrott márka esetén ennél nagyobb változtatás kockázatos lenne” – hívta fel a figyelmet Vékási Andrea, a Nők Lapja főszerkesztője. Az átgondolt újítások mellett tavaly Iskolaválasztó címmel indítottak különszámot.

 

Az idén is lesz mire rácsodálkoznia a női lapok olvasóközönségének, ugyanis a magazinok számos fejlesztéssel készülnek, emellett új sajtótermékek is piacra kerülnek. Tavasszal vadonatúj magazinnal bővül a Nők Lapja-család, a Meglepetés-lapcsoport legújabb tagja pedig – amely igazi unikumnak ígérkezik a hazai piacon – elsőként májusban jelenik meg. Emellett az olvasók az idén több mint tíz különszámmal találkozhatnak.

 

A Kiskegyed is további aktivitásokkal, akciókkal és újításokkal készül. „Jelentős potenciált látunk a márkában és az elindított fejlesztésekben, így 2016-ban is ezekre összpontosítva szeretnénk tovább növelni a kiadó eredményességét” – mondta el Bokor Klára, a Kiskegyed főszerkesztője.

 

A Fanny – stratégiája következő lépéseként – új borítót kapott, így már 48+4 oldalas a lap. „Ezzel a termékfejlesztéssel új lehetőséget teremtettünk a további növekedésre az olvasói, valamint a hirdetési piacon egyaránt” – emelte ki Titkó Zsuzsanna, a Mediaworks női, gasztro- és ifjúsági üzletág igazgatója. A magazin egyébként kimagaslóan sikeres évet zárt, a Matesz adatai alapján a Fanny példányszáma 2015-ben 67 százalékkal volt magasabb a 2014-es átlaghoz képest. Emellett jelentősen növekedett a lap olvasottsága, ám ehhez minden szinten újra kellett gondolni a magazin koncepcióját – árulta el a szakember. Ez mindenképpen nagy eredmény, főként annak tudatában, hogy a Fanny példányszámcsökkenése 2014 előtt a piaci átlag felett volt.

 

A Central Médiacsoporthoz tartozó Meglepetés számára is jól alakult a 2015-ös év, eladott példányszámban kétszázalékos növekedést ért el a lapcsalád, emellett a hirdetési bevételük is dinamikusan emelkedett. Tavaly a Nők Lapja hetilap, valamint a különszámok (Enteriör, Nyár-tél, Advent, Kert és virág) profitabilitása is nőtt, és jól szerepelt az újonnan indított Iskolaválasztó. A lap főszerkesztője szerint a Nők Lapja őrzi piaci pozícióit, és a hirdetők továbbra is bizalommal fordulnak a magazin felé. Az eladott példányszámok terén csak csekély, másfél százalékos csökkenésről számolt be Vékási Andrea.

 

A példányszámcsökkenést általános jelenségnek véli Bokor Klára a nyomtatott lapok piacán, a Kiskegyed azonban megőrizte pozícióit, stabilizálta értékesített példányszámát. „A hirdetési bevételek vonatkozásában két nagy eredményt tudtunk felmutatni 2015-ben. Egyrészről a printpiacon, ezen belül is a női hetilapok piacán tapasztalható hirdetési bevételek és árak visszaesését sikerült mérsékelni, a piaci csökkenésnél kisebb mértékben visszaesni, másrészről új márkakiterjesztésekkel, aktivitásokkal stabilizálni és részben növelni az addicionális bevételeket a brand vonatkozásában. Továbbá az online termék esetén jelentős növekedést értünk el 2015-ben. A kiskegyed.hu 2014-hez képest nemcsak a látogatószámát többszörözte meg, de a bevételeit is megduplázta” – mondta el a főszerkesztő.

 

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Kalocsai Magdolna Mária

 

Idén újra elindult a Print Ereje kampány, ennek keretében a Marketing&Media magazinban megjelent, a nyomtatott lappiacról szóló összeállításokat közlünk az mmonline.hu-n is. A következő hetekben pedig kiemelten foglalkozik a print szegmenssel, a hazai és a nemzetközi trendekkel.

  • Megosztom