Új hazai üzletlánc alakult

Pannon Festék Hálózat néven új kereskedelmi lánc jött létre a festékpiacon, amelyet festék szakkereskedések, illetve az egyik legnagyobb hazai festékgyártó vállalat, a Poli-Farbe hozott létre. A közös fellépéstől és az egységes kommunikációtól a magyar tulajdonú kis- és középvállalkozások a piaci pozícióik megerősödését várják.

Tavaszig harminc, 2012 végére pedig várhatóan 140 üzletegysége lesz a Pannon Festék Hálózatnak, amelyet magyar tulajdonú szakkereskedések, valamint az egyik legnagyobb hazai festékgyártó vállalat, a Poli-Farbe hozott létre a közös fellépés, az egységes kommunikáció és a magyar vásárlók megnyerése érdekében. Magyarországon több mint 1000 olyan festéküzlet van, amely családi vállalkozás vagy abból nőtte ki magát az utóbbi években, ők adják a 33 milliárdosra becsült hazai festék piac forgalmának mintegy 78 százalékát. A magyar tulajdonú szakkereskedések az egyik legnagyobb elszenvedői a multinacionális cégek térnyerésének, illetve a gazdasági válságnak. Az építőipar, a hőszigetelés és a barkács piac mélyrepülése ellenére a festékekre még viszonylag jó a kereslet, hiszen bizonyos típusú ingatlanok estén kötelező a rendszeres tisztasági festés, ráadásul sok vásárló komolyabb felújítás helyett a költségkímélő szobafestést választotta otthonszépítésnek.

 

„A festékpiac komoly likviditási gondokkal küzd, sok a bizonytalanság. A szakkereskedések évek óta szerettek volna összefogni, de ehhez nem volt megfelelő anyagi és szervezési kapacitásuk, amit most a Poli-Farbe biztosít” – mondta Szabó Antal, a Poli-Farbe Kft. ügyvezető igazgatója a Pannon Festék Hálózat budapesti sajtótájékoztatóján. Hozzátette: a piackutatási adatok szerint a vásárlók részéről egyre erősebb az igény a minőségi magyar termékek iránt, ráadásul a festék szakkereskedésekben szaktanácsokkal, színkeverési technológiával és mesterember ajánlással is tudják segíteni a fogyasztókat.

 

A Pannon Festék Hálózat egy új festékkereskedelmi koncepción alapul, amelynek lényege, hogy a szakkereskedő saját üzleteit „újranyitva” kiemelt eladáshelyi megjelenést biztosít a minőségi magyar termékeknek. A hálózat szakmai és pénzügyi háttérét nagyrészt a Poli-Farbe biztosítja, hiszen évi csaknem 7 milliárd forintos bevételének mintegy 82 százalékát a festékboltok és szakkereskedések adják, így létkérdés a bócsai cég számára, hogy ezek a kereskedők életben maradjanak és megerősítsék piaci pozícióikat.

 

A Pannon Festék Hálózathoz elsőként csatlakozott a Piktorfesték Kft. Budapest, Tatai úti új üzletegysége, illetve a T-flex Kft. Dabas, Fő úti boltja. A hálózat további üzleteinek átépítése és dizájnolása a festékszezon holtidőszakában, idén télen és jövő év elején zajlik. A boltok „újranyitása” ennek megfelelően folyamatosan fog megtörténni.

  • Megosztom