- Hirdetés -

Új munkalehetőségeket teremtenek a robotok

|

- Hirdetés -

A digitális transzformáció megállíthatatlan folyamat, ezért egyetlen cég sem engedheti meg magának, hogy félvállról vegye a mesterséges intelligencia alkalmazását. Szekrényi Péter Pedro szerint óriási tévhit, hogy a robotok elveszik a munkánkat, mert az általuk elvégzett feladatok helyett újak jönnek létre, ám az egyelőre megjósolhatatlan, milyen új állások lesznek majd az elkövetkező évtizedekben. Az Amtech tulajdonosa személyes küldetésének tekinti, hogy beszéljen a változásról és annak következményeiről a vállalatoknak, mert ha ezeket megértik, akkor nem fognak többé félni a jövőtől.

Rengeteget információ kering napjainkban az interneten arról, hogy a robotok el fogják venni a munkánkat, és kevesebb munkaerőre lesz szükség. Az igazság ugyanakkor az, hogy az automatizáció csak átalakítja a munkavégzést, és így olyan újfajta pozíciók jönnek létre, amiket jelenleg el sem tudunk képzelni. Az emberekre teljesen más formában lesz szükségük a cégeknek, mint jelenleg. Erre jó példa a „mood manager”, akinek az a feladata, hogy a dolgozók minél jobban érezzék magukat a cégben.

Szekrényi Péter Pedro, az Amtech tulajdonosa arról beszélt, hogy ügyfélkörükben alapvetően három rétegről lehet beszélni. Vannak olyan cégek, akik minél előbb minél többet szeretnének megtudni a mesterséges intelligenciáról, egyesek nagyon félnek tőle, míg a harmadik csoporthoz tartozók ugyan tartanak tőle, de tudják: muszáj lesz használniuk azt.

„A félelmet gyakran a kémkedéstől való rettegés okozza, pedig a legnagyobb tech vállalatoknak egyszerűen nem éri meg szembemenni a törvényekkel és az emberek akaratával. A megfigyelés viszont már valós aggodalomra ad okot. Ez addig lenne helyes, amíg az emberek érdekét szolgálja, de nagyon nehéz meghúzni a határt. Itt tehát komoly szabályozások várhatóak a közeli jövőben” – magyarázta a digitális transzformáció szakértője.

Az ember a digitális transzformáció mozgatórugója

A célálmodó szerint a robotokat is az automatizálás oldaláról kell megközelíteni, mert a vállalatok számára ez a terület a lehetőségek tárháza – mind a fizikai robot(gép), mind egy ügyesen automatizált szoftver, ami sosem pihen. A mesterséges intelligencia gyorsabb, személyre szabott ajánlatot tud küldeni az ügyfeleknek, de többek között a raktárkezelésben is segíthet, hogy mindig azok a termékek legyenek legelőre pakolva, amiket a statisztikák alapján az adott időszakban a legtöbben vásárolnak.

Szekrényi Péter Pedro kifejtette, hogy a digitális transzformációnak három lépése van: a vállalati kultúra kialakítása, az üzleti folyamatok átalakítása és a támogató IT-infrastruktúra létrehozása. Az informatika az utolsó helyen szerepel, az első kettőnek az emberről kell szólnia, ez az egésznek a mozgatórugója.

„A vállalati kultúra kialakítása szerves része ennek a folyamatnak, hogy aki a cégnél dolgozik, jól is érezze magát. Ugyan a koronavírus-járvány miatt a home office felerősödött, és velünk is marad, a dolgozók itthon kb. 15%-a, míg az USA-ban nagyjából 60 százaléka időszakosan visszavágyik az irodába, mert hiányzik neki a társaság, a társas kapcsolatok, illetve sokaknak ez segít a munka és a magánélet tényleges elválasztásában is”.

A technológia nem ismer határokat

A digitális transzformáció szakértője felhívta rá a figyelmet, hogy amivel most a tartalomajánlás, a Google-keresések vagy az önvezetés területén találkozunk, az még csak a mesterséges intelligencia I. szintje. A digitális transzformáció megállíthatatlan ütemben zajlik, és ebben nagy segítség számunkra az informatika.

Magyarországon az amtech.hu az egyetlen olyan cég, amely egyedi vállalatirányítási rendszereket fejleszt annak érdekében, hogy a vállalatok felugorhassanak a villanymozdonyként robogó jövő-vonatra.

„Lelöktük a dombról a szekeret, és már nem lehet megállítani. A cégeknek a gyorsabb kiszolgálás és a munkavállalók új elvárásai miatt is váltaniuk kell. Hagyományos vezetési módszereket használva az elkövetkező időszakban nem lehet majd lépést tartani a modern startup cégekkel, éppen ezért a vállalatok egymást fogják felfelé húzni. S hogy mit tud megoldani a technológia? Mindent” – fűzte hozzá Szekrényi Péter Pedro, akinek személyes küldetése, hogy közelebb hozza és érthetően tálalja a jövőt az embereknek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -