Modellváltáson dolgoznak a kiadók

Jelentősen nőtt az előfizetésekből származó bevétel a digitális kiadók esetében az Egyesült Királyságban, azonban ez sem tudta ellensúlyozni az online hirdetési bevételek csökkenését. A femérések alapján a kiadók túlnyomó többsége előtérbe helyezi a reklámok helyett új bevételi források megteremtését, miközben a prioritások között szerepel a költségek csökkentése is.

Az idei első negyedévben 117,1 millió fontos bevételt értek el a digitális kiadók az Egyesült Királyságban, ami azt jelenti, hogy a hírportálok üzemeltetéséből származó forgalom az egy évvel korábbihoz képest 2,3 százalékkal csökkent – derül ki az Association of Online Publishers (AOP) és a Deloitte által összeállított Digital Publishers Revenue Index-ből (DPRI). Az év első három hónapjában látványosan 19,3 százalékkal bővült az előfizetésekből származó bevétel. Ez azonban nem tudta ellensúlyozni az egyéb veszteségeket, a display hirdetések esetében például 12,8 százalékos visszaesést mértek éves szinten.

A felmérésben résztvevő kiadók valamivel több mint fele, 53 százaléka jelezte, hogy nőtt a bevétele az első negyedévben, ez lényegében ugyanakkora arány, mint a múlt év utolsó három hónapjában. Meglepően sokan voltak, akiknek egészen jól ment, a megkérdezettek 29 százaléka 25 százalék fölötti bővülésről számolt be éves összevetésben. 2019 negyedik negyedévében a kiadók 24 százaléka jelezte ezt.

A május-júniusban az AOP tagok között végzett felmérés során a következő időszakra vonatkozó tervekre is rákérdeztek. Ez alapján egyértelmű, hogy a hirdetések mellett új bevételi források találása kulcsfontosságú, a válaszadók 89 százaléka magas prioritásként kezeli ezt a feladatot a következő 12 hónapra, míg 2019 második negyedévében még csak 78 százalék vélekedett így.

Szintén kiemelt fontosságúnak tartják a kiadók a költségek csökkentését, 78 százalékuknál ez is szerepel a legfontosabb feladatok között, míg egy éve a megkérdezettek mindössze 44 százaléka tartotta ezt különösen fontosnak.

  • Megosztom