Tudatosan védekeznek a fesztiválozók

A hazai fesztivállátogatók 60 százaléka visz magával óvszert. A férfiak közel kétharmada, de a nők több mint fele is „felkészül” a fesztiválhangulatra – derült ki a Nielsen 2018 nyarán végzett reprezentatív felméréséből.

 

A piackutató kiskereskedelmi indexe szerint július-augusztusban az éves óvszerfogyasztás egyötöde realizálódik, ami a szezon csúcsa. 2017 júniusa és 2018 májusa között értékben több mint egytizedével több fogyott a termékből az előző év azonos időszakához képest. Ez értékben három és fél milliárd forintot jelent, az éves mennyiség pedig közel 21 millió darab óvszert tett ki.

 

Jellemző a szexuális tudatosság a magyar fesztiválozó fiatalokra, hiszen a 18–24 éves korosztály közel háromnegyede az óvszeres védekezés mellett is leteszi voksát ezeken a rendezvényeken, de a 25–29 évesek kétharmada is felszerelkezve indul útnak. A fiatal felnőttek közül jellemzően a fiúk tartanak maguknál gumit (65 százalék), a nők esetében ez az arány 55 százalék.

 

Viszonyításul: a felmérés értelmében a teljes lakosság egyötöde használ óvszert alkalmilag. Az országos átlagot nézve a fiatal felnőttek (18–24 évesek) a legaktívabb vásárlók, 100-ból 63-an vesznek rendszeresen gumit. A 25–39 közötti felnőttek negyven százaléka vásárolja a kategóriát. A teljes óvszerforgalom több mint egyharmada Budapesten és környékén fogy (40 százalék), míg délnyugaton valamivel több mint 10 százalék realizálódik.

 

Ha óvszer, akkor síkosított: tartja, sőt megerősítette vezető pozícióját a típus, az értékesített óvszerek közel kilenctizede ilyen. Az élmény pedig legyen „sima és egyszerű”: az értékbeli eladások négyötöde a nem bordázott óvszerekre megy, és gyakorlatilag elenyésző a színezett termékek aránya.

 

Óvszert a magyarok harmada havonta 2-3 alkalommal vásárol, leginkább drogériákban (ahol az eladások közel realizálódik). Kiszerelések tekintetében a nagyobb, azaz 10+-os és a 3 darabos csomagok teszik ki az összforgalom négyötödét.

 

A gyártói márkák minden szempontból viszik a prímet, ám jönnek föl a saját márkás óvszerek is: értékbeli piaci részesedésük egy év alatt 1-ről 5 százalékra nőtt.

  • Megosztom