Tréningezték a szeszipart, hol vannak a határok

Az Európai Szeszipari Szövetség (spiritEUROPE), a Kommunikációs Ügynökségek Európai Szövetsége és az ÖRT tartott tréninget magyar Szeszipari Szövetséggel karöltve a szeszipari vállalatoknak és digitális ügynökségeiknek az ipar önkorlátozó vállalásairól és azok gyakorlati tudnivalóiról.

Az ipar vezetői megtették az ipar nevében a vállalásokat európai szinten, de ez önmagában nem elég, ennek be kell épülnie a cégek napi kommunikációs tevékenységébe a digitális kommunikáció területén is – hangsúlyozta Laure Alexandre, a spiritEurope programfelelőse azon a tréningen, amelyet a hazai szeszipari vállalatok munkatársai és ügynökségei számára szerveztek Budapesten.

Az európai statisztikák azt mutatják, hogy a reklámozási lehetőség vagy éppen tilalom és az alkoholfogyasztás között nincs kimutatható kapcsolat (lásd a finn adatokat), de ettől még az ipar számára alapvetően fontos a felelős kommunikáció. Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) eddig is gondot fordított a tagjai tréningezésére, ahol a jogi és önszabályozási előírásokat ismertettem, és reklámokról is szavazhattunk, a fiatalok védelme és a felelősség új hangsúlyt kapott azzal, hogy részletekbe menően tárgyaltuk meg a digitális világra készülő reklámok kérdéseit – fogalmazott Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára. A kódex szerint 25 évesnél idősebb szereplő szerepelhet csak a reklámokban, de mi van, ha a cég honlapjára, vagy Facebook oldalára fiatalabb szereplő tölti fel a fotóit? Nyereményjátékban 18 éven felüli vehet részt (vásárlási korhatár), de mi van, ha a nyertes 23 éves, és a cég egy reklámban be akarja mutatni a nyertest? Nem könnyű kérdések ezek, de a cégek már jól alakították ki gyakorlatukat, így az esettanulmány megoldásában is jeleskedtek a résztvevők.

Nálunk mindenkinek tisztában kell lennie és már alkalmaztuk az önszabályozó vállalásokat, egy felelős cég nem is tehet másként, de egy ilyen alkalom jó megerősítést ad, és nagyon hasznos, munkánkat az is segíti, hogy az ügynökségeink is részt vehettek – foglalta össze a program jelentőségét Márfi Márta, a Zwack marketing igazgatója.

  • Megosztom