Tovább terjeszkedik a Netflix

Szeptember elején Japánban is elindítja fizetős online videószolgáltatását a Netflix, ezzel a cég megjelenik az ázsiai piacon is. A társaság intenzív terjeszkedésre készül a következő másfél évben, 2016 végégi 200 országban jelennének meg, így valószínűleg itthon is elérhető lesz a megoldás.

 

Japán a következő célpont a Netflix számára, a távol-keleti országban szeptember 2-án indítja el szolgáltatását a cég. Ez lesz az első piac Ázsiában, amelyen megjelenik a fizetős online videószolgáltatást nyújtó társaság, és az ottani tapasztalatok valószínűleg komoly szerepet játszanak majd a továbblépésben Kína felé, ahol a tervek szerint jövőre indulnak majd.

 

A Netflix a múlt év második felétől alaposan felpörgette globális terjeszkedését, akkor számos európai országban tették elérhetővé a szolgáltatást, majd idén márciusban Ausztráliában és Új-Zélandon folytatták a terjeszkedést. A tempó a következő időszakban várhatóan gyorsul majd, hiszen a vállalat azt az ambíciózus célt tűzte ki maga elé, hogy 2016 végére 200 országban legyenek jelen. Ez egyben azt jelenti, hogy jövőre valószínűleg a hazai felhasználókhoz is eljut a cég szolgáltatása.

 

A második negyedévben 1,64 milliárd dolláros bevételt ért el a Netflix, ez 22 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A társaság nyeresége ugyanakkor jelentősen zuhant és harmadára, 26,3 millió dollárra csökkent. A cég intenzív nemzetközi terjeszkedésének eredményei már érezhetők. Az április-júniusi időszakban 3,3 millió új előfizetővel bővült a netflixes-tábor, közülük mindössze 900 ezren élnek az Egyesült Államokban.

  • Megosztom