Tovább nőhet a reklámpiac

Az idén 5,2 százalékos növekedést jósol 2012-hez képest a globális hirdetési piacon az eMarketer, a reklámköltés elérheti az 575,04 milliárd dollárt. A leggyorsabban a latin amerikai régióban bővülhet a hirdetési költés, de Ázsia és Kelet-Európa is komoly fejlődésre számíthat.

 

A 2011-es 492,25 milliárd dollár után tavaly már 518,78 milliárdos volt a globális reklámpiac az eMarketer előzetes adatai szerint. Az idén tovább bővül a reklámköltés és a társaság prognózisa szerint a következő években is fejlődésre lehet számítani, így 2016-ra már 628 milliárd dollár fölötti lehet a hirdetési piac.

 

A legdinamikusabban Latin Amerikában nő majd a hirdetési költés az idén, a térségben várhatóan 10 százalékos lesz a növekedés. Kelet-Európában 8 százalékos, míg Ázsiában 7,9 százalékos bővülést jósolnak 2013-ra az eMarketer szakértői.

 

A nagyobb piacokat vizsgálva Oroszország és Kína is meggyőző teljesítményt nyújthat az idén, az előbbi országban 13, míg a távol-keleti államban 12 százalékos növekedés várható a reklámköltésben 2013-ban az előző évhez képest.

 

Az Egyesült Államokban 3,4 százalékos fejlődéssel számolnak az eMarketer kutatói, míg az európai piacon közül az Egyesült Királyságban 3,5, Németországban pedig 1,8 százalékos növekedést jósolnak.

  • Megosztom