Tovább nőhet a Google és a Facebook

Bőven vannak még tartalékai a globális szereplők térnyerésének a hazai digitális piacon – állítja Ihász Ingrid, a MEC Interaction Hungary digitális vezetője. A miniinterjúnkban beszél arról is, hogy milyen hirdetési megoldások a leginkább keresettek.

– Mennyire ígérkezik erősnek az idei év az online hirdetési piacon?
– Idén ismét két számjegyű növekedést látunk a digitális reklámpiacon. A display szegmens látványos növekedése mellett a korábbi évekhez hasonlóan a search még gyorsabb ütemben bővül. A hazai digitális médiapiacon további koncentráció figyelhető meg, nem kizárt, hogy a korábbi három nagy kiadóból kettő lesz, illetve programmatic téren a hazai szereplők összefogást terveznek, hogy náluk maradhasson az online reklámbevételek minél nagyobb része.

– Piaci részesedés tekintetében vajon a Facebook és a Google már eléri a plafont?
– Van még tartalék a PPC-ben, így a globális szereplők hazai térnyerésében is. Az IAB Europe tavalyi adatai szerint a search aránya európai szinten 49 százalék volt, míg nálunk 37 százalék. Magyarország benne van a top három, search költés szempontjából leggyorsabban növekvő európai piacban. Emellett mindkét nagy nemzetközi szereplő, főleg a Google, terjeszkedik a display szegmensben is.

– Az ügyfélkörötökben manapság melyek azok a digitális hirdetési megoldások, amelyeket nagyon keresnek a hirdetők, amelyek menők?
– Az, hogy a hirdetők mit tartanak „menőnek”, nagy mértékben függ a céloktól, amiket el szeretnének érni. Egy performance fókuszú hirdetőnek az a megoldás lesz vonzó, amivel a legalacsonyabb költség mellett a legtöbb leadet vagy eladást tudja elérni. Egy brand hirdető számára pedig azok a megoldások és formátumok, amelyek ennek a célnak az elérését segítik. Utóbbiaknál az online videó, a nagy méretű display formátumok, illetve a natív hirdetések a leginkább keresettek. Ez persze nem jelenti azt, hogy ezekre is költik a legtöbbet.

  • Megosztom