Tovább erősödött az online reklámpiac

Az első félévben 13,4 százalékkal nőtt az európai online hirdetési piac az IAB Europe közlése szerint az egy évvel korábbihoz képest. A növekedésben meghatározó szerepet játszottak a mobilos költések, ebben a szegmensben 60 százalék körüli volt a fejlődés, de a videós formátum is nagyon népszerűvé vált.

 

Az első félévben folytatódott az európai online hirdetési piac bővülése, az IAB Europe az IHS Markittal közösen készített felmérést, melynek eredménye szerint az első hat hónapban 18,6 milliárd eurót költöttek a kontinensen digitális reklámra. Az éves szinten 13,4 százalékos fejlődésben meghatározó szerepet játszottak a mobilos hirdetések. Az IAB Europe által közölt adatok alapján a mobil display reklámokra költött összeg 61,3, míg a mobilos keresésekhez kapcsolódó hirdetésekre fordított összeg 57,3 százalékkal nőtt. Különösen a közép- és kelet-európai térségben volt nagyon gyors a mobilos szegmens fejlődése, itt meghaladta a 100 százalékot.

 

A régióban egyébként 16,2 százalékos növekedést mértek az online reklámpiacon, míg Nyugat-Európában 13,1 százalékos volt a fejlődés.

 

A display hirdetésekre költött összeg az első félévben 18,2 százalékkal bővült és ez a szegmens adja a teljes digitális reklámpiac 37 százalékát Európában. A legnagyobb szeletet továbbra is a keresésekhez kapcsolódó reklámok hasítják ki maguknak a piacból, 47 százalékos a részesedésük.

 

Az IAB Europe felmérése arra is rámutatott, hogy szinte minden piaci szereplő él a digitális videós hirdetések kínálta lehetőséggel. Ennek köszönhetően az első félévben már 1,6 milliárd eurót költöttek ilyen jellegű reklámokra, ami éves összevetésben 46 százalékos növekedést jelent.

  • Megosztom