Tovább erősödik a netes reklámpiac

A múlt évben 99 milliárd dolláros volt a globális online hirdetési piac a GroupM adatai szerint, az idén pedig várhatóan 113,5 milliárd dollárt költenek majd el a neten a hirdetők. Tavaly Észak Amerikában fordították a legtöbbet a webes hirdetésre, 38,3 milliárd dollárt

A 2012-es 99 milliárd dolláros reklámbevétel azt jelentette, hogy az online szegmens a teljes hirdetési piac 19,5 százalékát adta – derül ki a WPP-hez tartozó GroupM adataiból. Az idei növekedésnek köszönhetően a szektor részesedése a reklámpiacon belül meghaladja a 21 százalékot.

 

Míg tavaly 38,3 milliárd dollárt költöttek el a hirdetők a neten Észak-Amerikában, addig az idén ez az összeg várhatóan már 42,8 milliárd dollár lesz. Ennél is gyorsabban bővül az ázsiai piac, ahol a 2012-es 30,6 milliárd dollár után ebben az évben már 36,8 milliárd dolláros lehet a netes hirdetési szegmens. Nyugat-Európa visszafogottabb fejlődést tud csak felmutatni, 24,1 milliárdról 26,6 milliárd dollárosra bővült a webes reklámpiac a térségben.

 

Az online szegmens növekedésében kulcszerepet játszik, hogy a felhasználók egyre több időt töltenek a világhálón, ennek mennyisége a GroupM várakozásai szerint az idén akár 30 százalékkal is nőhet. Az e-kereskedelem felfutása szintén fontos a netes hirdetések szempontjából.

  • Megosztom