Tavaly is pörgött az online kiskereskedelem

A múlt évben 2014-hez képest 16 százalékkal nőtt a hazai online kiskereskedelmi forgalom a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Indexe (OKI) szerint. A webáruházak bevétele 270 milliárd forint volt, 2,3-2,4 millió fogyasztó vásárolt a világhálón keresztül.

 

A teljes tavalyi 270 milliárd forintos forgalom 37 százalékát adtak az utolsó három hónap, ami részben a Black Friday-hoz és az Internetes Vásárlás napjához hasonló akcióknak volt köszönhető. A legnagyobb forgalom a karácsony előtti két hétben volt. A hat legnagyobb szektor árbevétele 174 milliárd forint volt. Nagyfokú koncentráció figyelhető meg a piacon, a tíz legnagyobb szereplő adja a teljes online forgalom közel 30 százalékát.

 

Az interneten vásárlók tábora már nagyon lassan bővül, alig négy százalék volt azok aránya, akik tavaly próbálták ki először, hogy a neten vegyenek valamit – mondta el Madar Norbert, a GKI Digital Kft. üzletágvezetője. Így a növekedés lehetősége nem az új fogyasztók bevonzásában rejlik, hanem abban, hogy a már aktív vevőket minél gyakrabban visszacsábítsák a webáruházak. A kutatás során megkérdezett online üzletek jelzése szerint a vásárlók 63 százaléka csak egy alkalommal vesz valamit egy adott webshopban. Van ugyanakkor egy igen aktív csoport is, az internetes vásárlók 43 százaléka több mint tíz alkalommal vett valamit a világhálón a múlt évben.

 

Az online kiskereskedelem legnagyobb szeletét a műszaki cikkek adják, tavaly 48 milliárd forint értékben vásároltak ilyen termékeket a hazai fogyasztók az interneten. Minimális mértékben nőtt azonban a szektoron belül az online csatorna részesedése a múlt évben, ami abból is adódik, hogy már igen magas bázisról indult. A teljes hazai számítástechnikai forgalomból a világháló részesedése tavaly 31 százalék volt.

 

A második legnagyobb szektor a számítástechnika 35 milliárd forintos tavalyi forgalommal, illetve ugyanekkora bevételt hozott a játék-kultúra szegmens is.

  • Megosztom