Tovább forrósodik a streaming háború

A héten több nagy amerikai médiavállalat is nyilvánosságra hozta második negyedéves üzleti eredményeit és az adatok kapcsán tartott tájékoztatók során kiderült, hogy tovább éleződik a streaming piaci helyzet, újabb nagy játékosok fokozzák erőfeszítéseiket. A Disney Star márkanév alatt indít szolgáltatást, a ViacomCBS várhatóan a jövő év elején vezeti be új megoldását és a Discovery-nél is körvonalazódnak egy egyelőre az Egyesült Államokra fókuszáló streaming szolgáltatás tervei.

Ahogyan azt korábban megírtuk, a Disney az Egyesült Államokon kívüli piacokon készül egy új streaming márka, a Star elindítására, miközben a meglévő streaming szolgáltatása, a Disney+, a Hulu és az ESPN+ már mintegy 100 millió előfizetővel rendelkeznek. A Covid-19 járvány során a kijárási korlátozások miatt otthonaikba kényszerülő emberek millió keresték a szórakozási lehetőséget a streaming szolgáltatásokban, alaposan megnövelve ezzel az előfizetői tábort és ez természetesen arra ösztönzi a nagy televíziós cégeket, hogy pozíciókat szerezzenek ebben a szegmensben.

A ViacomCBS már rendelkezik ilyen megoldással, azonban a jövő év elején egy új platformot indítanak. Bob Bakish, a cég vezérigazgatója a második negyedéves üzleti eredmények kapcsán tartott tájékoztatón beszélt a részletekről. A tervek szerint az első körben Ausztráliában, Latin-Amerikában és az északi-európai országokban lesz elérhető az új platform. Ahol már van streaming szolgáltatása a cégnek – Észak-Európában és Latin-Amerikában például a Paramount Plus -, egyszerűen egy újraindulást csinálnak, az új márkanév alatt.

A kínálatban számos exkluzív Showtime premier lesz, de természetesen a Paramount Pictures filmjei és Comedy Central, MTV, Nickelodeon és Paramount Network tartalmak is lesznek a variety.com beszámolója szerint. Az árazásról egyelőre nem közöltek információt.

David Zaslav, a Discovery vezérigazgatója szintén egy új streaming szolgáltatás elindításáról beszélt, egyelőre az amerikai fogyasztókra fókuszálva. Mint fogalmazott, a Netflix és az Amazon által kiépített úton ezek a cégek „nagyszerű sportautói” futnak, ők pedig szeretnének egy új SUV-ot behozni a képbe. Bár pontosan nem fejtette ki az üzleti adatokat bemutató tájékoztatón, hogy mi lesz a kínálat, arról beszélt, hogy rengeteg friss és eredeti tartalmuk van a szolgáltatáshoz.

Amikor arról kérdezték, hogy a már amúgy is telített piacon kikre számítanak előfizetőként, David Zaslav megemlítette, hogy az Egyesült Államokban 30 millió olyan háztartás van, amelyek rendelkeznek szélessávú internet előfizetéssel, de nem fizetnek elő tévészolgáltatásra.

  • Megosztom