TOP50: rekordot döntöttek a nők

Soha nem volt még ennyi nő a TOP50 rangsorban, mint az idén, a tizenöt szereplő azt jelenti, hogy a lista harminc százalékát a hölgyek teszik ki. Közülük Vidus Gabriella immár hatodik alkalommal lett a legbefolyásosabb médiapiaci szereplő, hárman pedig most először szerepelnek a listán.

A legelső, 2008-as TOP50 rangsorban tíz nő volt, közülük akkor még kereskedelmi igazgatóként Vidus Gabriella, az RTL jelenlegi vezérigazgatója és Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója a mostani összeállításba is bekerült. A mélypontot a 2011-es és a 2014-es év jelentette, amikor csupán hét nő került be a rangsorba, de a listaelemzések során általában 8-10 hölgy nevét mindig meg lehetett említeni.

A „trendforduló” két éve kezdődött, amikor tizenketten is bekerültek a TOP50-be, sőt a tavalyi összeállítás során ezt a rekordot be is állították a hölgyek, azaz 2020-ban is tucatnyian értek el listás helyezést. Az idén pedig új csúcsot döntöttek azzal, hogy tizenöten is képviseltetik magukat a rangsorban, ami az ötvenes lista harminc százaléka.

A hölgyek közül hárman most először kaptak helyet összeállításban, a legelőkelőbb, 32. helyen végzett Munk Veronika, a Telex főszerkesztője. Ő abból a szempontból kuriózum listán, hogy a Top 50 fennállása során még sosem került be női főszerkesztő a rangsorba. Ennek az oka egyrészt az lehet, hogy a legolvasottabb hírportáloknál férfiak vezetik a szerkesztőséget, másrészt a korábban a rangsorban sokkal népesebb tábort képviselő főszerkesztők eltünedeztek a listáról, és az idén is csupán két szerkesztőségvezető került be az ötvenbe.

Ugyancsak most először található a rangsorban Samu Tímea, a JCDecaux Hungary vezérigazgatója, aki azt is elmondhatja magáról, hogy a TOP50-ben ő az egyetlen, aki az out of home piacot képviseli. Hidvégi Krisztina szintén most először került be a médiás elitbe, és jó eséllyel a közeljövőben is találkozhatunk a New Land Media médiaigazgatójának a nevével a listán.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstand.hu-n is, ide kattintva.

  • Megosztom