Több pénz, több műsor a TV2-n – interjú Simon Zsolttal

Nagy eséllyel 2015 előtt nem kérnek pénzt a műsorterjesztőktől a TV2 továbbításáért – mondta el a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója. A cégvezető arról is beszélt, hogy miért neveztek ki új programigazgatót.

 

Az őszi újdonságaitokat bemutató sajtótájékoztatón dicsérted a TV2 csoport által elért nézettséget. Amennyiben tényleg jók ezek az eredmények, akkor miért volt szükség váltásra a programigazgatói poszton?

 

– Az elégedettség alatt azt értettem, hogy tavaly nyáron egy új stratégiát dolgoztunk ki. Ennek az volt a célja, hogy a TV2-nél csökkentsük a nézőszám lemorzsolódását, a kábelcsatornáinknál pedig további növekedést tudjunk elérni. Elégedett vagyok azzal, hogy az első fél évben el is értük a tervezett eredményeket. Ugyanakkor korábban nyaranta a TV2 a konkurenseknél kevesebb nézőt vesztett, most viszont ugyanúgy visszaesett a csatorna nézettsége, mint nekik. Ez azt mutatja, hogy a nyáron sem szabad leállni a saját gyártású műsorokkal. Azt nem tagadom, hogy a programigazgatói poszton való váltásban szerepet játszottak nyáron történtek. A legfontosabb az, hogy a meghatározott stratégiai irányvonalunk nem változik.

 

– Fontos, hogy az őszi programstruktúrával közelebb kerüljetek az RTL Klubhoz?

 

– Az üzleti tervünkben minden hónapra meg van határozva, hogy melyik csatornától milyen eredményt várunk. Nem az szerepel benne, hogy az RTL-hez képest mekkora közönségarányt kell elérnünk. Nyilván a legfontosabb szempont az, hogy mekkora nézőszámot kell termelni ahhoz, hogy a kereskedelmi igényt ki tudjuk elégíteni. Tudatos a „fennsíkstratégiánk”, ami alatt azt értem, hogy a TV2-nek van egy nagyon lojális nézői bázisa, és az a célunk, hogy őket a nap folyamán minél tovább a csatornáinkon tartsuk. Továbbá legyenek olyan műsoraink, amelyek új nézőket is behoznak. Mostantól a TV2-n délután négytől fél tízig saját gyártású műsorok követik egymást. Korábban kezdődik a Családi titkok, jön a Hal a tortán, a Tények, az Édes élet, az Aktív és a Jóban rosszban. Ez a nézettség váza, ehhez kapcsolódnak majd további saját gyártású műsorok. A SuperTV2-n a Hal a tortán új adásai, hétfőn a Kasza, kedden a Pimasz úr ottalszik. A TV2-n szerdán elindult A búra alatt sorozat, csütörtökön a Mr. és Mrs., pénteken jön a Sztárban sztár, hétvégén pedig premierfilmeket adunk.

 

– Sokáig a magyar médiapiac egyik nagy kérdése volt a TV2 eladása. Most már kijelenthető, hogy ez lekerült a napirendről?

 

– Jelenleg nem ez a tulajdonosunk elsődleges célja. A terv az, hogy az anyacég nem stratégiai befektető kezébe kerül, hanem a tőzsdén adják el. Ennek a következménye, hogy nem sürgős megválni a magyarországi és romániai érdekeltségtől. Persze ez nem azt jelenti, hogy a kérdés örökre lekerült a napirendről, de most az anyacég mással van elfoglalva.

 

– Az elmúlt években folyamatosan csökkent a televíziókban a reklámköltés. Az idén is folytatódik ez a trend, vagy már elértük a gödör alját?

 

– Szerintem már elértük. Tavaly is azt mondtuk, hogy 2013-ban stagnál majd a piac, és bár még nincs vége az évnek, nagyon valószínű, hogy ez így is lesz. Nem voltak további jelentős büdzsévágások a nagy hirdetőknél, persze erről a szintről már nem is nagyon lehet tovább vagdosni.

 

– Ezek szerint a TV2 csoport reklámbevétele is hasonlóan alakul, mint tavaly?

 

– Nem, mi növekedést várunk. Jelen állás szerint öt százalékkal nő a reklámbevételünk és 11 százalékkal a teljes bevételünk. Ez abból ered, hogy nőtt a részesedésünk a reklámpiacon, másrészt a kábelcsatornáink révén egyre magasabb a disztribúciós árbevételünk.

 

– Azt a piaci pletykát meg tudod erősíteni, hogy a TV2-vel 2015 elejétől léptek ki a disztribúciós piacra, magyarán onnantól kértek pénzt a műsorterjesztőktől a csatorna továbbításáért?

 

– Két fontos dolgot érdemes ezzel kapcsolatban tudni. Az egyik az, hogy a földfelszíni analóg hálózat lekapcsolásával lejár a hatósági szerződésünk, amelynek a megújításáról jelenleg is tárgyalunk. Jelen pillanatban kérdéses, hogy az analóg lekapcsolást követően milyen feltételekkel működik majd a TV2. Másrészt azt gondolom, hogy mielőtt bármit lépünk, meg kell néznünk, hogy a fogyasztók és a terjesztők pénztárcája mennyire bír el egy ilyen lépést. Muszáj adni a terjesztőknek egy átmeneti időszakot, ami alatt fel tudnak erre készülni. Azt kell, hogy mondjam, hogy erre nagy eséllyel 2015. január elseje előtt nem kerül sor.

 

– Azt már lehet tudni, hogy a TV2-ért háztartásonként nagyságrendileg mekkora összeget fogtok kérni a műsorterjesztőktől?

 

– Ez sok mindentől függ. Az egyik eshetőség, hogy a nézők valamilyen módon a díjakba beépítve fizetik ki ezt. Ezt a lépést meg kell előzzék felmérések, amelyek megmutatják, hogy mi az, amit még elbír a fogyasztók pénztárcája. A másik kérdés az, hogy mit bírnak el a terjesztők. Ennek kapcsán én azt vallom, hogy Magyarországon nincs feltétlenül szükség száz magyar nyelvű csatornára, amelyek közül soknak a nézettsége lényegében nulla. A nagyon alacsony nézettségű tévéadók kínálatból való kikerülésével felszabadulnának olyan források, amelyekből finanszírozhatók lennének az országos televíziók által kért díjak. Konkrét számot nem tudok mondani, amíg ezek a kérdések nem tisztázódtak.

 

 

Heszler Róbert

 

A Simon Zsolttal készült interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin héten megjelenő számában olvashatja el.

  • Megosztom