Több mint 30 ezer netezőt gyűjtött tavaly a UPC

Egy év alatt 33 ezerrel nőtt a UPC internetes ügyfeleinek száma, 2010. végére már 369,3 ezren vették igénybe a társaság netszolgáltatását. A televíziós piacon ugyanakkor veszített népszerűségéből a legnagyobb hazai kábelszolgáltató, a tévéelőfizetések száma tavaly közel 20 ezerrel csökkent a cégnél.

A UPC anyacége, a Liberty Global 2010-re vonatkozó éves jelentése szerint a társaság összesen 1,42 millió előfizetést szolgált ki Magyarországon a múlt év végén, ez 36 ezerrel haladja meg az egy évvel korábbit. A UPC internetes és telefonos ügyfeleinek száma bővült tavaly, a televíziós előfizetéseké ugyanakkor csökkent a társaságnál.

 

A múlt év végén 369,3 ezer internet előfizetője volt a vállalatnak, ez 33 ezerrel több mint egy évvel korábban. A telefonos ügyfelek száma 23 ezerrel, 275,5 ezerre bővült egy év alatt. A tévés piacon kevésbé volt erős éve a cégnek, közel 20 ezerrel csökkent az előfizetések száma. Az ügyfelek átállítása a digitális kábeltévés szolgáltatásokra jól halad, 2010-ben 90 ezerrel nőtt az ilyen típusú megoldást választók száma, elérve a 247,5 ezret. Azóta a UPC közleménye szerint a negyedmilliót is átlépte a digitális kábeltévé előfizetők száma. A műholdas ügyfelek esetében közel 4 ezres bővülést mértek tavaly. Nagy mértékben, több mint 110 ezerrel csökkent ugyanakkor az analóg kábelszolgáltatásra előfizetők száma, a múlt év végén már csak 334,9 ezer ilyen előfizetést tartottak számon a társaságnál.

 

A Liberty Global a múlt évben 9,02 milliárd dolláros bevételt ért el, ez 20 százalék fölötti növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Még látványosabban nőtt a UPC anyacégének nyeresége, a 2009-es 14,1 millió dollár után tavaly már 564 millió dollár volt. A társaságnak a távközlési cégeket érintő magyarországi különadó 17 millió dolláros kiadást jelentett 2010. utolsó negyedévében.

  • Megosztom