Tippek a sikeres eladásösztönzéshez

Minden értékesítést végző cég számára kihívás, hogy kitűnjön a konkurenciából és vevőit vásárlásra ösztönözze, akár közvetlenül, akár viszonteladókon keresztül értékesít. (x)

Az eladásösztönzésnek bőséges az eszköztára, de ebből kiemelkedik a közvetlen ösztönző eszközök (kedvezmények, nyereményjátékok, lojalitás programok) alkalmazása. Ha pedig közvetlen ösztönzésről beszélünk, akkor van néhány kiváló tippünk, hogy a leghatékonyabb és céljainak legmegfelelőbb motivációs eszközöket válassza.

 

sodexopr_kep

 

Míg a pénznek 2 hónap alatt feleződik a motiváló hatása, addig a nem pénzbeni jutalmak (pl. az ajándékutalványok, tárgyi jutalmak) ösztönző hatása években is mérhető! Az árkedvezmény elvárttá válik, és nem differenciál a konkurenciához képest. A nem pénzbeni jutalmak viszont illeszthetők céljainkhoz. Nyugat-Európában és az USA-ban a viszonteladó partnerek mindössze 6%-át ösztönzik csak pénzzel.

 

Ahogy haladunk előre az időben, az agyunk „diszkontálja” az elérhető jutalom értékét. Ezért hajlamosak vagyunk inkább választani a kisebb értékű, de azonnal elérhető jutalmat, szemben a nagyobb értékű, de csak hosszabb távon elérhetővel. Bármit is várunk célcsoportunktól, ne várjunk az elismeréssel.

 

Ha néhány kiemelt nyeremény mellett sok kisebb értékű, de jelentéssel bíró jutalmat is elérhetővé teszünk, a várt hatás nem marad el. Jó példa erre, ha minden vevőnek, aki megfelel egy általunk meghatározott feltételrendszernek, kis értékű ajándékutalványokat adunk árkedvezmény helyett.

 

Nem csak vásárlást várunk azonban vevőinktől, hanem szeretnénk edukálni is őket hosszú távon. Ehhez érdemes igénybe venni olyan online ösztönző rendszereket, melyekben nemcsak jutalmazni, hanem kommunikálni is tudunk célzottan, erősítve a kapcsolatot és a lojalitást.

 

A Sodexo Ösztönző Szolgáltatások hatékony megoldásokat nyújt az eladásösztönzés területén, legyen szó fogyasztói nyereményjátékokról vagy viszonteladói-kereskedői ösztönzésről. A Sodexo BÓNUSZ utalványt már többszáz nagy- és kisvállalat alkalmazza eladásösztönzésre. Akik átfogó ösztönzési rendszert keresnek, azoknak pedig kulcsrakész online ösztönzési rendszerünket, a Sodexo JutalmaZónát ajánljuk, melyben egyszerre tudják motiválni vevőiket, viszonteladóikat, és tudnak célzottan kommunikálni velük. (x)

 

 sodexo_logo

 

További tanácsokért keresse szakértőinket bizalommal!

E-mail: kapcsolat@sodexomotivacio.hu

Web: www.osztonzoszolgaltatasok.hu

Telefon: (06 1) 434-5868
Tippek, esettanulmányok: www.osztonzoszolgaltatasok.hu/hirlevel

 
  • Megosztom