Tiltakozik a Reklámszövetség

Elutasítja, indokolatlannak és szakmaiatlannak tartja a kültéri reklámpiac működésébe történő kormányzati beavatkozást a Magyar Reklámszövetség (MRSZ). Az elképzelés szerint az óriásplakátok kihelyezését önkormányzati hatáskörbe helyeznék.

 

Az MRSZ megdöbbenéssel fogadta az Index.hu-n hétfő este napvilágot látott információt: miszerint a kormányzat egyoldalúan szabályozni kívánja a jövőben Magyarország összes, köz- és magánterületen lévő óriásplakátjának kihelyezését azt az önkormányzatok hatáskörébe helyezve – írja közleményében a szervezet. A Magyar Reklámszövetség tegnap hivatalos levélben kérte a kormánytól a cikkben említett törvénytervezet rendelkezésre bocsátását és sürgős szakmai egyeztetést kért.

 

A letisztult városkép kérdését az MRSZ is fontos, közép-és hosszútávú kérdésnek tartja, de mindemelett legalább olyan hangsúlyos a közterületi reklámtevékenység piaci (gazdasági, hirdetői és fogyasztói) hatása, amelynek együttes vizsgálatával és a megfelelő szakértelem bevonásával alakítható ki álláspont.

 

A közterületi reklámköltés nagysága 2015-ben meghaladta 15 milliárd forintot, így mintegy 7,7%-át tette ki a teljes reklámtortának (194,37 milliárd Ft).

 

Az MRSZ felhívja a figyelmet arra, hogy a közterületi reklámpiacba való ilyen mértékű beavatkozás tovább fokozza az elmúlt évek váratlan beavatkozásai (reklámadó, bónuszszabályozás) kialakult piaci bizonytalanságot mind a hirdetők, mind az ügynökségek, mind a fogyasztók szempontjából.

 

A Magyar Reklámszövetség mielőbbi szakmai egyeztetést kér a kormánytól.

  • Megosztom