Térhatású lapszámmal jön a Bild

Az Avatar után Hollywood rákapott a 3D-re, de ki gondolta volna, hogy a piros-kék szemüveget lassan újságolvasáshoz is felkaphatjuk.

Már pedig erre készül Európa legnagyobb példányszámú újságja, a Bild című német lap, ami előre láthatólag augusztus 28-án és szeptember 26-án háromdimenziós lapszámmal jelentkezik.

Egyébként nem a Bild lesz az első újság, amelyik térhatású újsággal rukkol elő, márciusban a belga La Derniere Heure jött ki 3D-s hirdetésekkel és fotókkal. Az olvasóknak bejött a kísérlet, a szakértők szerint viszont technikailag van még mit fejleszteni. A 115 ezer példányban megjelent újság előkészítése két hónapot vett igénybe, és extra magas költségekkel járt, ezért a belga lap a jövőben nem kívánja folytatni a 3D-s kiadásokat.

Magyarországon is jelent már meg 3D-s újság, az IPM magazin májusban dobott piacra piros-kék szemüveggel olvasható magazint, melynek fő témája a piacon megjelenő új 3D-s monitorok és tv készülékek voltak.

A 3D-s újságoknál szerintem sokkal érdekesebbek azok a próbálkozások, amelyek mozgóképet illesztenek a papíralapú médiába. Tavaly szeptemberben az Entertainment Weekly jött elő először videós hirdetésekkel. A Los Angeles-i és New York-i olvasók a szeptember 18-án megjelent lapszámban a CBS tévécsatorna sorozatainak új évad előzeteseit, illetve egy Pepsi reklámot is megnézhettek a 2,7 milliméter vastagságú, öt centiméteres átlóhosszal bíró képernyőn.

  • Megosztom