Tarolt a pop-up újság

Még mindig újdonságnak számító nyomtatott pop-up hetilap jelent meg a brit piacon „New European – The New Pop-up Paper for the 48%” címmel, amely a BREXIT-et ellenzők táborát célozta, és első kiadása rögtön 40000 példány feletti eladást produkált.

 

A lap ötletgazdái sem számítottak ekkora átütő sikerre, amely azt mutatja, hogy van élet és erő a printben, illetve a nyomtatott sajtó is képes időről időre megújulni, ha a tradicionális értékeket a megfelelő keretek között, dinamikusan használja ki egy kiadó.

 

A brit MATESZ, az Audit Bureau of Circulations adatai szerint a nagy érdeklődést kiváltó június 23-i népszavazás eredményeként májusról júniusra megnövekedett a printlapok eladott példányszáma is: míg a Sun 2%-kal, a Guardian 3,6%-kal, addig a Times 15%-kal növelte eladott példányainak a számát. Mivel a jól ismert lapok nem szolgálták ki a BREXIT-et elutasító választói réteget, a regionális lapokat kiadó Archant, felismerve ezt a piaci rést, az aktuális érdeklődésre építve dobta piacra pop-up hetilapját, amelyet eredetileg csak 4 megjelenésre terveztek, de felbuzdulva a sikerén, további példányok kiadását tervezik, ezzel is rácáfolva a printpiacot helyzetét övező kedvezőtlen sztereotípiákra. Matt Kelly, a lap alapítója szerint az anti-BREXIT lap nem csak témájában, de időzítésében is remek példa arra, hogy a nyomtatott sajtó is lehet innovatív.

  • Megosztom