Tarolnak az okoseszközök

A múlt évben közel háromszorosára nőtt a viselhető okoseszközök értékesítése, 78,1milliót adtak el belőlük az IDC adatai szerint. A Fitbit továbbra is a legnagyobb gyártó, az Apple viszont okosórájának köszönhetően már a második számú piaci szereplő.

 

Egyre nagyobb a kereslet a különböző okoskarkötők és okosórák iránt az IDC friss adatai alapján. A múlt évben 2014-hez képest 171,6 százalékkal nőtt az ilyen eszközök forgalma.

 

A gyártók rangsorát a Fitbit vezeti, a cég 21 millió hordható okoseszközt értékesített a múlt évben, ez közel duplája a 2014-es adatnak. Ennél sokkal látványosabb mértékben nőtt a kínai Xiaomi forgalma, a vállalat 11-szeres növekedést produkált, igaz meglehetősen alacsony bázisról indulva, de az eladott 12 millió készülék már figyelemreméltó eredménynek számít.

 

Az Apple tavaly áprilisban dobta piacra saját okosóráját, így éves összehasonlítást még nem lehet csinált a teljes éves adatokról, az IDC becslése szerint 11,6 millió Watch-t tudtak eladni. Ezzel a harmadik legnagyobb piaci szereplőnek számítottak 2015-ben, azonban az utolsó negyedéves eredmények alapján már a Fitbit mögött a másodikak voltak.

  • Megosztom