Tarol az e-kereskedelem

Megdöbbentő előrejelzést tett közzé az eMarketer piackutató cég arról, hogyan alakul a világ legnagyobb e-kereskedelmi piacainak jövője. A tanulmány szerint a globális online költés felét jövőre már Kína adja, és a távol-keleti országban a net már idén is a kereskedelmi forgalom közel egyötödéért felel majd.

 

Az már nem számít újdonságnak, hogy Kína a világ legnagyobb e-kereskedelmi piaca, azonban az eMarketer friss előrejelzése alapján egészen megdöbbentő fejlődés várható a következő években is a távol-keleti országban. Az idén a piackutató prognózisa szerint 899,09 milliárd dollárt költenek majd online a kínaiak, ami az ország teljes kiskereskedelmi forgalmának 18,4 százalékát adja. Ez az összeg 2020-ra akár 2416 milliárd dollárra is nőhet az eMarketer szakértői szerint.

 

Kína idén a globális e-kereskedelmi forgalom 47 százalékát adja, jövőre azonban már valamivel több mint felét. Az ország részesedése 2020-ra már megközelíti a hatvan százalékot.

 

Az eMarketer azt is megvizsgálta, hogy a mobilos vásárlások hogyan alakulnak. Nos, Kínában már idén is a teljes e-kereskedelmi forgalom 55,5 százalékát bonyolítják majd okostelefonról, és ez az arány 2020-ra 68 százalékra bővül.

 

Összehasonlításként, Magyarországon az eNet adatai alapján az internetes csatorna tavaly a kiskereskedelmi forgalom 4,1 százalékát adta. Igaz, nálunk is gyors a növekedés, a 2015-ös 319 milliárd forintos forgalom 17 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit.

  • Megosztom