- Hirdetés -

Szorossá vált a verseny az RTL és a TV2 között

|

- Hirdetés -

A 18-49 éveseknél és főműsoridőben is beérte a TV2 Csoport az RTL Magyarországot. Az RTL Klub mögött pedig már csak 1,1 százalékpont a TV2 lemaradása. A mi kis falunk egyszerre két csatornán is a legnézettebb műsor volt.

Egyik hétről a másikra szorosabbá vált az RTL Klub és a TV2, valamint a két nagy csatornacsoport közötti verseny. A korábbi hetekben a 18-49 éveseknél és teljes napon vezetett a TV2 Csoport, viszont a főműsoridőben tartották előnyüket az RTL-es televíziók. Viszont múlt héten a főműsoridőben fej fej mellett végzett a két nagy csatornacsoport, mindketten 25,9 százalékos közönségaránnyal zárták a hetet. A 18-49 éveseknél és teljes napon pedig továbbra is vezet a TV2 Csoport, miután 22,9 százalékos share-t produkáltak az RTL Magyarország 21,1 százalékával szemben.

A két legnézettebb kereskedelmi csatorna között is kisebb lett a különbség. A korábbi héthez képest az RTL Klub share-je 1,6 százalékponttal csökkent, a TV2-é 0,8 százalékponttal nőtt, a differencia így mindössze 1,1 százalékpontot tett ki. Méghozzá abban az összevetésben, ami az RTL Klub fő erőssége: azaz a 18-49 éveseknél és főműsoridőben.

A héten belül a hétköznap estéket, valamint a szombat estét nyerte az RTL Klub. Igen nagy előnyük volt a szombati főműsoridőben (RTL Klub – 15,8%, TV2 – 6,5%). Viszont vasárnap hasonló arányban kikaptak a TV2-től (TV2 – 15,3%, RTL Klub – 7%). Az RTL Klubon a vasárnap esti Star Wars filmek nagyon nem működnek, hetek óta lehúzzák a csatorna aznapi eredményét.

15. hét / 14. hét / 13. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 13,2% / 14,8% / 15,5%
TV2 – 12,1/ 11,3% / 12,7%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya, zárójelben a korábbi hét eredményei (15. hét, 18-49 évesek)

RTL Klub
Híradó – 16,8% (19,5%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,8% (19,9%)
Drága örökösök – 17,7% (19,6%)
Barátok közt – 13,8% (15,7%)

TV2
Tények – 13,7% (11,7%) – hétfőtől vasárnapig
Exatlon Hungary – 15,2% (15,4%)
Pénzt vagy éveket – 6,2% (8%)

Múlt héten mindegyik állandó hétköznap esti RTL-es műsor közönségaránya csökkent egy kicsit, viszont még így is bőven megugrották a csatornaátlagot. S ez nemcsak a Fókusznak és a Drága örökösöknek, hanem a Barátok köztnek is sikerült.

A Berényi klán szappanoperája utáni sávban futó műsorok közül a Cápák között volt a legsikeresebb a maga 11 százalékos közönségarányával, majd Doktor Murphy (10,4%), Gyertek át (9,3%), Isten veled, Magyarország (9,1%), Toplista (7,8%) és Alvilág (6,4%) a sorrend.

A TV2 sajnálhatja, hogy véget ér az Exatlon, mert múlt héten is nagyon stabilan teljesített a műsor. A heti 15,2 százalékos átlaguk 3,1 százalékponttal haladta meg a csatornaátlagot, ráadásul úgy, hogy az RTL Klub legerősebb napi tartalmaival szemben futott. Ezt a jó eredményt azonban nem tudta átörökíteni a Pénzt vagy évekre, ami ugyanolyan pocsék share-t produkált, mint év elején a reaktivált Legyen Ön is Milliomos.

Annyira azért múlt héten sem kavarodtak meg az erőviszonyok, hogy ne A mi kis falunk legyen a legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél (353 ezer néző) és a teljes lakosságnál (865 ezer néző).

A 18-49 évesek körében a hét második legnézettebbje a TV2-n vasárnap este műsorra tűzött Kellékfeleség című film volt, amire 299 ezren voltak kíváncsiak, a harmadik pedig a keddi Drága örökösök 270 ezer nézővel.

A 18-49-es toplistára az M4 Sport egyik műsora is felkapaszkodott, a múlt szerdai Bajnokok Ligája meccs a kereskedelmi célcsoportnál 148 ezres nézőszámot produkált, a teljes lakosságnál pedig 385 ezret. A vasárnapi Forma-1 futam egyébként nem sokkal maradt el a meccstől, ugyanis a 18-49 éveseknél 143 ezer, a teljes lakosságnál 379 ezer nézőt vonzott.

A teljes lakosságos toplistán A mi kis falunkat a Drága örökösök követi 808 ezres nézettséggel. Ennél a célcsoportnál a TV2 legnézettebb műsora a péntek esti Tények volt 695 ezer nézővel.

A mi kis falunk sikerét egyébként jól mutatja, hogy még a másodvirágzása is igen jó nézettséget hoz. A sorozat Coolon futó ismétlése múlt héten a 18-49 éveseknél (109 ezer néző) és a teljes lakosságnál is (204 ezer néző) a csatorna legnézettebb műsora volt.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...