Szorossá vált a verseny az RTL és a TV2 között

A 18-49 éveseknél és főműsoridőben is beérte a TV2 Csoport az RTL Magyarországot. Az RTL Klub mögött pedig már csak 1,1 százalékpont a TV2 lemaradása. A mi kis falunk egyszerre két csatornán is a legnézettebb műsor volt.

Egyik hétről a másikra szorosabbá vált az RTL Klub és a TV2, valamint a két nagy csatornacsoport közötti verseny. A korábbi hetekben a 18-49 éveseknél és teljes napon vezetett a TV2 Csoport, viszont a főműsoridőben tartották előnyüket az RTL-es televíziók. Viszont múlt héten a főműsoridőben fej fej mellett végzett a két nagy csatornacsoport, mindketten 25,9 százalékos közönségaránnyal zárták a hetet. A 18-49 éveseknél és teljes napon pedig továbbra is vezet a TV2 Csoport, miután 22,9 százalékos share-t produkáltak az RTL Magyarország 21,1 százalékával szemben.

A két legnézettebb kereskedelmi csatorna között is kisebb lett a különbség. A korábbi héthez képest az RTL Klub share-je 1,6 százalékponttal csökkent, a TV2-é 0,8 százalékponttal nőtt, a differencia így mindössze 1,1 százalékpontot tett ki. Méghozzá abban az összevetésben, ami az RTL Klub fő erőssége: azaz a 18-49 éveseknél és főműsoridőben.

A héten belül a hétköznap estéket, valamint a szombat estét nyerte az RTL Klub. Igen nagy előnyük volt a szombati főműsoridőben (RTL Klub – 15,8%, TV2 – 6,5%). Viszont vasárnap hasonló arányban kikaptak a TV2-től (TV2 – 15,3%, RTL Klub – 7%). Az RTL Klubon a vasárnap esti Star Wars filmek nagyon nem működnek, hetek óta lehúzzák a csatorna aznapi eredményét.

15. hét / 14. hét / 13. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 13,2% / 14,8% / 15,5%
TV2 – 12,1/ 11,3% / 12,7%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya, zárójelben a korábbi hét eredményei (15. hét, 18-49 évesek)

RTL Klub
Híradó – 16,8% (19,5%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,8% (19,9%)
Drága örökösök – 17,7% (19,6%)
Barátok közt – 13,8% (15,7%)

TV2
Tények – 13,7% (11,7%) – hétfőtől vasárnapig
Exatlon Hungary – 15,2% (15,4%)
Pénzt vagy éveket – 6,2% (8%)

Múlt héten mindegyik állandó hétköznap esti RTL-es műsor közönségaránya csökkent egy kicsit, viszont még így is bőven megugrották a csatornaátlagot. S ez nemcsak a Fókusznak és a Drága örökösöknek, hanem a Barátok köztnek is sikerült.

A Berényi klán szappanoperája utáni sávban futó műsorok közül a Cápák között volt a legsikeresebb a maga 11 százalékos közönségarányával, majd Doktor Murphy (10,4%), Gyertek át (9,3%), Isten veled, Magyarország (9,1%), Toplista (7,8%) és Alvilág (6,4%) a sorrend.

A TV2 sajnálhatja, hogy véget ér az Exatlon, mert múlt héten is nagyon stabilan teljesített a műsor. A heti 15,2 százalékos átlaguk 3,1 százalékponttal haladta meg a csatornaátlagot, ráadásul úgy, hogy az RTL Klub legerősebb napi tartalmaival szemben futott. Ezt a jó eredményt azonban nem tudta átörökíteni a Pénzt vagy évekre, ami ugyanolyan pocsék share-t produkált, mint év elején a reaktivált Legyen Ön is Milliomos.

Annyira azért múlt héten sem kavarodtak meg az erőviszonyok, hogy ne A mi kis falunk legyen a legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél (353 ezer néző) és a teljes lakosságnál (865 ezer néző).

A 18-49 évesek körében a hét második legnézettebbje a TV2-n vasárnap este műsorra tűzött Kellékfeleség című film volt, amire 299 ezren voltak kíváncsiak, a harmadik pedig a keddi Drága örökösök 270 ezer nézővel.

A 18-49-es toplistára az M4 Sport egyik műsora is felkapaszkodott, a múlt szerdai Bajnokok Ligája meccs a kereskedelmi célcsoportnál 148 ezres nézőszámot produkált, a teljes lakosságnál pedig 385 ezret. A vasárnapi Forma-1 futam egyébként nem sokkal maradt el a meccstől, ugyanis a 18-49 éveseknél 143 ezer, a teljes lakosságnál 379 ezer nézőt vonzott.

A teljes lakosságos toplistán A mi kis falunkat a Drága örökösök követi 808 ezres nézettséggel. Ennél a célcsoportnál a TV2 legnézettebb műsora a péntek esti Tények volt 695 ezer nézővel.

A mi kis falunk sikerét egyébként jól mutatja, hogy még a másodvirágzása is igen jó nézettséget hoz. A sorozat Coolon futó ismétlése múlt héten a 18-49 éveseknél (109 ezer néző) és a teljes lakosságnál is (204 ezer néző) a csatorna legnézettebb műsora volt.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom