Szoros versenyben nyert az X-Faktor

Múlt héten is az RTL Klub tehetségkutatója volt a legnézettebb műsor, de a teljes lakosság körében nagyon közel járt hozzájuk a TV2-s Sztárban sztár leszek. A 18-49 éveseknél viszont továbbra is hatalmas az X-Faktor előnye.

Az elmúlt héten egészen hasonlóan alakult a nézettségi verseny az egy héttel korábbihoz. Az RTL Klub heti közönségaránya – a 18-49 éveseknél és főműsoridőben – 17-ről 17,3 százalékra nőtt, a TV2-é 9,8-ról 9,7 százalékra csökkent. Hétfőtől szombatig az RTL Klub, vasárnap este a TV2 produkált jobb közönségarányt.

Szombaton ez azt jelentette, hogy az RTL Klub 26,8 százalékos, a TV2 pedig 4,8 százalékos share-t hozott össze. Vasárnap a TV2 17,5 százalékos közönségaránnyal nyerte az estét, az RTL Klub 11,7 százalékot ért el.

A TV2 fő csapásirányának számító 18-59 éveseknél és teljes napon szintén az RTL Klub végzett az élen, de azért kisebb előnnyel. Ennél a célcsoportnál az RTL Klub heti share-je 10,7 százalékot, a TV2-é 7,8 százalékot tett ki.

A csatornacsoportok terén sem történt nagy átrendeződés, az RTL Magyarország csatornái 30,9 százalékos, a TV2 Csoport televíziói 23,4 százalékos közönségaránnyal zárták a hetet a 18-49 éveseknél és főműsoridőben.

47. hét / 46. hét/ 45. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 17,3% / 17% / 19,9%
TV2 – 9,7% / 9,8% / 9,6%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (47. hét, a 18-49 évesek körében, zárójelben a korábbi hét eredményei)

RTL Klub
Barátok közt – 9,4% (10%)
Híradó – 17,7% (19%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,5% (15,3%)
A Konyhafőnök VIP – 18,5% (18,1%)
Barátok közt ismétlés – 7,8% (6,8%)

TV2
Anya – 10% (8,7%)
Tények – 14,1% (13,6%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 13,5% (12,8%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 11,7% (11%)
Nyomd a gombot, tesó – 7,4% (8,7%)
Újratervezés – 6,9% (8,8%)

Az RTL Klub hétköznap esti műsorai közül nagyon erős a Konyhafőnök VIP. A 18,5 százalékos heti átlaguk még az RTL Klub nagyra nőtt csatornaátlagát is lazán megugorta. A Barátok közt napi premieradása továbbra is öldöklő csatát vív a TV2-n futó Anya című török sorozattal. Ráadásul az Anya három nap is nyerte a sávját a 18-49 éveseknél, a teljes lakosságnál pedig minden nap jobban szerepelt a magyar szappanoperánál.

A Fókusz megérzi azt, hogy a Tények Pluszt átlóg a műsoridejükbe. Így bár a Fókusz 15,5 százalékos heti átlaga messze nem rossz eredmény, de nem éri el a főműsoridős csatornaátlagot. Még akkor sem, ha a hétköznap esti – 16,5 százalékos – átlaggal számolunk.

Az emlegetett Tények Plusz 13,5 százalékos heti átlaga kapcsán meg kell említeni, hogy ezt a szombati adás 5,4 százalékos share-je húzta le. Pusztán a hétfőtől péntekig terjedő időszakot nézve a Tények Plusz 15,1 százalékos heti közönségarányt ért el.

A TV2 hétköznap esti műsorai közül a Mintaapák a heti és a hétköznap esti (9 százalékos) csatornaátlagot is túlteljesíti. A Nyomd a gombot, tesó és az Újratervezés terén viszont már nem ilyen jó a helyzet. Mindkét produkció a heti átlag alatt szerepelt, ráadásul a korábbi héthez viszonyítva rontottak is.

A hét legnézettebb műsora cím az X-Faktoré. A 18-49 éveseknél lazán nyertek, hiszen a 451 ezres nézőszámuk közelébe sem ért senki. Ehhez legközelebb a TV2-n futó Sztárban sztár leszek járt, 315 ezres nézettséggel. A teljes lakosságnál ennél jóval szorosabb versenyben nyert az X-Faktor, az 1,06 milliós nézőszámuktól csak 9598 nézővel maradt el a vasárnapi Sztárban sztár leszek, ami a gyakorlatban fej fej melletti eredmény.

Az RTL Klub és a TV2 produkciói mellett múlt héten egy M4 Sport közvetítés is bejutott a műsoros Top 10-be. Ez a keddi Wales – Magyarország mérkőzés volt. A meccs a 18-49 évesek körében 206 ezer nézőt vonzott, elég magas, 15,6 százalékos közönségarány mellett. A teljes lakosságnál pedig 493 ezer néző volt kíváncsi a mérkőzésre, ami 13,9 százalékos share-t jelentett a sportcsatornának.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

nézettség hetitop2019_47het1849
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

nézettség hetitop2019_47hetteljes

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom