Szoros nézettségi versennyel indult az év

Nagyon erősen nyitott a Drága örökösök, de az őszi szezonhoz képest jóval kisebb a különbség az RTL Klub és a TV2 között. A harmadik szilvesztert tudta le ugyanazzal a két filmmel az RTL Klub, de nagyon úgy tűnik, hogy egy Bud Spencer filmnek tök mindegy, hányszor ismétlik.

Az év első hetének nézettségi adataiban az RTL Klub és a TV2 is találhat a maga számára örömteli tendenciát. A 2018-as év utolsó hetéhez képest – a 18-49 éveseknél és főműsoridőben – az RTL Klub visszavette a TV2-től a vezetést. Ugyanakkor a két legnézettebb csatorna közötti különbség jóval kisebb annál, mint amit az őszi szezonban láthattunk.

Azért azt hozzá kell tenni, hogy az elmúlt 7 nap messzemenő következtetések levonására még nem nagyon alkalmas, hiszen a szilveszter, az újév és a szerdáig tartó tanítási szünet miatt ez egy rendhagyó hét volt.

Illetve abból a szempontból is különlegesnek számított, hogy a korábbi években nem szoktak a televíziók erre az időszakra új műsorokat tartogatni. Ehhez képest a két csatornán összesen három új saját gyártású tartalom debütált. Olyanra pedig nem is emlékszünk, hogy január első napján indult volna egy új produkció.

Ehhez nyilván hozzájárult az is, hogy tavaly nagyon erősen kezdte az évet a TV2, ezért az RTL Klub is készülni akart valamilyen nagy dobással januárra. Másrészt az is, hogy újabban kereskedelmi szempontból sincs akkor holtszezon januárban, mint régebben. Elég csak a televíziós reklámköltések terén meglehetősen aktív gyógyszeripari hirdetőkre gondolni, amelyeknek a téli időszak amúgy is főszezonnak számít.

1. hét / 52. hét / 51. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 13,4% / 13,1% / 17,1%
TV2 – 11,2% / 14,1% / 7,8%

A TV2 nyerte a szerda, a csütörtök és a vasárnap estét. A többi nap viszont az RTL Klubé volt, azon belül a szilveszteri főműsoridő is (RTL Klub: 15,5%, TV2: 7,1%). Szilveszter este egyébként trollkodott is egyet az RTL Klub. Ez volt sorban a harmadik december 31-e, amikor a főműsoridőt ugyanazzal a két Bud Spencer filmmel tudták le, a Különben dühbe jövünkkel és a Megint dühbe jövünkkel. Érdemes megnézni, hogy milyen nézőszámmal futott a két film az elmúlt években.

Különben dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2018. december 31. – 663 ezer
2017. december 31. – 649 ezer
2016. december 31. – 707 ezer

Célcsoport: 18-49 évesek
2018. december 31. – 230 ezer
2017. december 31. – 193 ezer
2016. december 31. – 271 ezer

Megint dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2018. december 31. – 550 ezer
2017. december 31. – 561 ezer
2016. december 31. – 627 ezer

Célcsoport: 18-49 évesek
2018. december 31. – 214 ezer
2017. december 31. – 186 ezer
2016. december 31. – 283 ezer

A 2016-os nézőszámot nem tudta elérni a két film, viszont múlt héten a 2017-eshez képest a 18-49 éveseknél mindkét film, a teljes lakosságnál pedig a Különben dühbe jövünk növelni tudta a nézőszámát.

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (1. hét, 18-49 évesek)

RTL Klub
Híradó – 20,8%
Drága örökösök – 24%
Barátok közt – 14,2%
Éjjel-nappal Budapest – 11,4%

TV2
Tények – 12,8%
Exatlon Hungary – 15,2%
Legyen Ön is Milliomos – 13,8%

Erősen kezdett a TV2-n az Exatlon Hungary és a Legyen Ön is Milliomos is, bár szerdától péntekig azért látszik némi csökkenő trend mindkettőnél, a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. Igaz, az Exatlon vasárnapra visszaerősödött.

Az RTL Klubon a Drága örökösök sorozatnál a január elsejei első adáshoz viszonyítva csökkent a sorozat munkanapi nézőszáma, de megmaradt egy egész magas szinten. 24 százalékos heti share-t nem nagyon láttunk mostanában ebben a sávban más műsortól. Figyelemre méltó az is, hogy a Drága örökösök minden egyes nap megugrotta – a teljes lakosságnál – az egymilliós nézőszámot. Erre sem nagyon volt példa mostanában a hétköznap esti műsoroknál.

A hét legnézettebb műsora a Drága örökösök január elsejei epizódja volt, ami a 18-49 éveseknél (455 ezer néző) és a teljes lakosságnál (1,17 millió néző) is az élen végzett. A TV2 legnézettebbjének a 18-49 évesek körében az Exatlon szerdai nyitóadása bizonyult, ami 284 ezer nézőt vonzott a kereskedelmi célcsoportból. A teljes lakosságnál a szerdai Tények hozta a legtöbb nézőt (889 ezer) a TV2-nek.

A Bud Spencer-Terence Hill filmekre visszatérve még egy érdekesség… Január elsején az RTL Klub leadta a Kincs, ami nincset (legutóbb egyébként nem is olyan régen, 2018. augusztus 4-én sugározták a főműsoridőben). Ezzel a 18-49 éveseknél ez volt a hét harmadik legnézettebb műsora, hiába ismételték már ezerszer. Ráadásul múlt szombat este a Film+ is műsorra tűzte ugyanezt a filmet, amivel a Film+ legnézettebb heti filmjének bizonyult.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom