Szoros lett a nézettségi verseny

Az RTL Klub kis előnnyel nyerte az elmúlt hetet, a hétfőtől péntekig terjedő időszak a TV2-é volt. Műsorok terén a Keresztanyu és az Exatlon, valamint a két kereskedelmi csatorna esti hírműsorai végeztek az élen.

Múlt héten ismét kifejezetten szorossá vált a verseny az RTL Klub és a TV2 között. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben az RTL Klub 12,2 százalékos, a TV2 11,9 százalékos közönségarányt ért el. Kicsivel nyert tehát az RTL Klub, de tényleg nem sokon múlt. Csak a hétfőtől péntekig terjedő időszakot nézve még a TV2 vezetett egy kicsivel: 13,6 százalékkal az RTL Klub 13,4 százalékával szemben. A vasárnapot behúzta az RTL Klub, de az is holtverseny-közeli eredmény volt (RTL Klub: 9%, TV2: 8,7%). Igazából szombaton nyerte meg a hetet az RTL Klub, hiszen aznap este 3 százalékpontnyi előnyt hoztak össze (RTL Klub 10%, TV2: 7%).

Csoportszinten a 18-49 éveseknél és főműsoridőben az RTL Magyarország 25 százalékos, a TV2 Csoport 23,7 százalékos share-t produkált. A nemzetközi portfóliók versenyében továbbra is az AMC szállítja a legjobb eredményt, múlt héten a televízióik összességében 6,4 százalékos közönségarányt értek el. A ViacomCBS 5,7 százalékos, a Sony 4,6 százalékos share-rel zárta a hetet.

9. hét / 8. hét / 7. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 12,2% / 13% / 12%
TV2 – 11,9% / 11,5% / 11,9%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (9. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Barátok közt – 6,8% (6,8%)
Híradó – 18,8% (18,8%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 14,8% (14,9%)
Keresztanyu – 15,8% (17,5%)
A mi kis falunk – 13,6% (13%)

TV2
A bosszú csapdájában – 11,6% (12,5%)
Tények – 15,5% (14%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,5% (10,8%) – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 14,1% (15,4%)

A Doktor Balaton első évada véget ért és emiatt a TV2 előbbre hozta az Exatlon kezdési idejét. Az átlagos nézőszámuk – a 18-49 éveseknél – egy kicsit még nőtt is a korábbi héthez viszonyítva: 198 ezerről 201 ezerre. A Keresztanyué kicsit csökkent, – 263 ezerről 246 ezerre – de ettől függetlenül továbbra is ez a két műsor az adott csatorna legerősebb tartalma. Az átlagos közönségarányuk is bőven meghaladta a csatornaátlagot.

Az RTL Klubon A mi kis falunk ismétlése után hétfőtől csütörtökig minden nap más műsort adtak. Ezek közül a csütörtöki Cápák között érte el a legmagasabb, 10,1 százalékos közönségarányt, majd az Életünk története (9,1%), Nagy szám (6,1%) és Házon kívül (5,6%) volt a sorrend. Egy héttel korábban a New Amsterdam sorozat ugyanebben a sávban 6,9 százalékos átlagot ért el, múlt héten pedig a kórházas sorozat egy szem pénteki epizódja 4,8 százalékot.

Szombat este az RTL Klubon futó A Tanár című sorozat 11,5 százalékos share-t produkált, amivel bőven nyerte az adott műsorsávot. Vasárnap az Apatigris 10,7 százalékot hozott össze, ami viszont már kevés volt a TV2-n ugyanekkor sugárzott Fukushima című filmmel szemben. Utóbbi share-je is 10,7 százalék volt, de a sorozattal közös idősávban a film ha kicsivel is, de erősebb volt.

A 18-49 éveseknél továbbra is a Keresztanyu vezeti a műsoros toplistát. A legnézettebb, keddi epizód 281 ezer nézőt vonzott. A teljes lakosságnál is egy RTL-es műsor bizonyult a legnézettebbnek, méghozzá a csütörtök esti RTL Híradó, ami 858 ezres nézettséget produkált.

A TV2 legnézettebb műsora a kereskedelmi célcsoportnál ismét az Exatlon volt, annak is a hétfői adása, ami 220 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. Szintén megszokott, hogy a teljes lakosságnál a Tények éri el a TV2 műsorai közül a legjobb heti nézőszámot. Az elmúlt hét sem volt ez alól kivétel, a hírműsor csütörtöki adása 801 ezer nézőt érdekelt.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop2021_9het1849
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

hetitop2021_9hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom