Szekeres Tamás a nyomtatott sajtóról

Legújabb Print ereje projektünkben azokat a szakembereket mutatjuk be, akik a nyomtatott média működésének minden rezgését ismerik, azaz ezúttal a főszerkesztők stratégiáján, vízióján és az általuk irányított brandeken keresztül mutatjuk be a print médiában rejlő erőt. Sorozatunk harmadik részében Szekeres Tamás, a Bors felelős szerkesztője osztja meg velünk tapasztalatait.

 

Kiemelkedő eladást csak úgy lehet produkálni, ha az, aki a címlapon van önmagában is érdekes és ami történik vele az pluszban szintén érdekes – mutatott rá a vele készült videóinterjúban Szekeres Tamás, a Bors felelős szerkesztője. A Matesz adatai szerint tavaly és 2012. III. és IV. negyedévében majdnem ugyanannyit adtak el a lapból, amiben nagy szerepet játszott, hogy sok mellékletet helyeznek el a kiadványban – tette hozzá Szekeres Tamás. Emellett marketing eszközöket is bevetnek és természetesen a tartalommal is harcolnak az olvasók kegyeiért.

 

A Bors felelős szerkesztője szerint maga az újság inkább egy életérzés. Persze ma gyorsabban és több információhoz jutunk a netről, a tévéből, de otthon leülni egy kávé mellett és kényelmesen elhelyezkedve olvasni az újságot, ezt nem nagyon tudják pótolni – tette hozzá. Szekeres Tamás szerint van jövője a printnek, a nyugati világban több helyen már a reneszánszáról beszélnek.

 

 

A szakember elmondása szerint a tehetségkutatók, valamint a Való világ és a hasonló realityk megkoptak, tucattermékek lettek. Régen egy ilyen műsornál – kis túlzással persze – hátradőlhettek, mondván, hónapokra megoldódtak a címlapgondjaik, ám ma gyakorlatilag nem hoznak egy pluszolvasót sem. Általában a bűn, a botrány, a dráma, a szex, a (hazai) sztár a húzószó, amellyel jól lehet eladni. Ha ezekből egyszerre több is jelen van, az az igazi.

 

A lapkiadókkal közösen indított Print ereje projektünk első felvonásában 2012 őszén a nagy kiadók vezetői és a hazai médiaügynökségek igazgatói mondták el, mit várnak a sajtótól és a médiapiactól, a második, 2013 tavaszán futott projektünkben nemzetközi és hazai kutatásokkal, illetve esettanulmányokkal igyekeztünk bebizonyítani, hogy a nyomtatott médiával igen is számolni kell.

 

 

 

  • Megosztom