Szárnyalt tavaly az Airbus

Minden kitűzött célját túlteljesítette az Airbus európai repülőgépgyártó 2015-ben: 635 repülőgépet adott át összesen 85 ügyfelének, köztük tíz új vevőnek. 2014-ben 629 utasszállítót állítottak forgalomba. Az Airbus 13 éve folyamatosan növeli gyártási kapacitását.

 

53 légitársaság 1036 gépre adott le megrendelést 2015-ben, ebből 897 rövid- és középtávon használt keskenytörzsű és 139 darab a hosszabb útvonalakon használt szélestörzsű típus. Ezzel iparági rekordra, 6787-ra nőtt az Airbus fix megrendelésállománya, melynek összértéke listaáron 996,3 milliárd dollár – közölte mai évértékelő sajtótájékoztatóján Fabrice Brégier, az Airbus elnök-vezérigazgatója. „Ez a kereskedelmi és gyártási teljesítmény egyértelműen igazolja, hogy a repülőgépek iránti globális kereslet töretlenül nő. 2015-ben az Airbus lefektette a szilárd alapjait annak, hogy továbbra is megfelelő kapacitással és változatos termékkínálattal tudja kiszolgálni a légitársasági ügyfeleit” – tette hozzá Fabrice Brégier.

 

Az új generációs hajtóművekkel szerelt Airbus A320 neo (new engine option) az amerikai és az európai hatóságoktól is megkapta a megfelelő légialkalmassági bizonyítványokat, mindössze öt évvel a program elindítását követően – derül ki a cég közleményéből. (A típus a jelenleg is nagy tételben gyártott A320-as család továbbfejlesztése.) 14 gépet adtak át az Airbus A350 XWB típusból, teljesítve az üzemeltetők felé tett vállalásokat.

 

A részben kompozit építésű, extra széles törzsű repülőgép üzemeltetői az Airbus és az iparág legmodernebb és leghatékonyabb repülőgépét használhatják, maximális komfortot biztosítva az utasaiknak. Finisbe érkezett a típus következő variánsának fejlesztése is, a hosszabb, A350-1000 XWB főbb alkatrészeit most véglegesítik a különböző fejlesztési helyszíneken Európában.

 

Az Airbus A330neo, a világ legnépszerűbb szélestörzsű repülőgépének új generációs hajtóművel szerelt változata is jól halad, elkezdődött az első gép hajtóműpilonjának és a szárnyat csatlakoztató középső elemének elkészítése. Ami az A380-as óriásgépet illeti, tíz évvel az első felszállást követően a program elérkezett a megtérüléséhez.

 

Idén három fejlesztéssel rukkol elő az Airbus: az A321-es modell hosszú távú útvonalakra felkészített változata a transzatlanti járatokon is igen költséghatékony megoldást biztosít, miközben az A330-ast alkalmassá teszik rövidebb távú, de nagy forgalmú útvonalak költséghatékony üzemeltetésére: a gépet akár 400 utas háromezer tengeri mérfölden belüli eljuttatására is felkészítik. Ez nagy fel felszállósúlyt jelent rövidebb hatótáv mellett, vagyis a gépet nagyobb igénybevételre kell felkészíteni. Készül az A350XWB ultra hosszútávú járatokra alkalmas változata, amely 19 órás járatokat is teljesíteni tud.

  • Megosztom