Surranópályán lenyomja-e a TV2 Csoport az RTL-t?

Megnéztük, hogy mi a helyzet nézettségi szempontból a második tévés ligában. Verik-e a TV2-s „kiscsatornák” az RTL-es konkurenseket? Van-e érdemi különbség a lefedett háztartások számában a kábelcsatornák között?

Nézettségi szempontból leginkább az RTL Klub és a TV2 küzdelme a látványos. Ezen a téren nincs egyszerű dolga a TV2-nek. Az RTL Klub hétköznap estéin az „RTL Híradó – Fókusz (vagy valamilyen szórakoztató műsor) – Éjjel-nappal Budapest – Barátok közt” négyes olyan falat képez, amin nehéz rést ütnie a TV2-nek. Általában csak a hétvégeken tudták tépkedni az RTL Klub bajszát, de a nyári műsorstruktúrában ott sem nagyon. Az őszi műsorstruktúrák indulásáig így nem is várható különösebb izgalom az RTL Klub és a TV2 viszonylatában, ezért megnéztük, hogy mi a helyzet a második nézettségi ligában.

Mindkét médiavállalatnál a főcsatornák után három-három olyan televízió van, amelyek kiemelkednek nézettségi szempontból. Ezek egymás konkurensei is: Film+/Mozi+, Cool/Prime, RTLII/SuperTV2.

Itt már közel sem áll olyan rosszul a TV2 Csoport, mint a „TV2 vs. RTL Klub” küzdelemben. Ugyanakkor ezen a téren is van előnye az RTL Magyarországnak.

A múlt héten a 18-59 évesek körében és főműsoridőben* a fenti hat csatorna a következő közönségarányokat produkálta:
1. Film+ – 5,6%
2. Cool – 4,2%
3. SuperTV2 – 3,4%
4. Mozi+ – 3,3%
5. RTLII – 3,1%
6. Prime – 1,5%

A Film+-nak jó hete volt, 2,3 százalékpontot vertek a Mozi+-ra. A Cool ennél is többet, 2,7 százalékpontot a Prime-ra, viszont a SuperTV2 0,3 százalékponttal megelőzte az RTLII.

Szintén a 18-59 éveseknél, de teljes napon a következő volt a sorrend:
1. Film+ – 4,8%
2. Cool – 3,8%
3. SuperTV2 – 3,6%
4. Mozi+ – 3,3%
5. RTLII – 2,9%
6. Prime – 1,4%

Az RTL-es kábelcsatornáknál szembetűnő, hogy az esti sávban jobban teljesítenek, mint a teljes napon. A sorrend ugyanaz, csak az előnyük kisebb.

A teljes lakosságnál és főműsoridőben* a következő volt a sorrend:
1. Film+ – 3,9%
2. Cool – 3,5%
3. SuperTV2 – 3%
4. RTLII – 2,5%
5. Mozi+ – 2,2%
6. Prime – 1,4%

Annyi változás látszik, hogy az RTLII itt a Mozi+ elé került. Párok szerint megnézve a különbséget: a Film+-nak 1,7 százalékpont előnye van a Mozi+ előtt, a Cool 2,1 százalékpont előnyt tud felmutatni a Prime-mal szemben, a SuperTV2 pedig 0,5 százalékponttal veri az RTLII-t. Azaz valamivel kisebb a TV2-s csatornák lemaradása, illetve a SuperTV2/RTLII viszonylatban kicsit nagyobb az előnyük.

A teljes lakosságnál és teljes napon a sorrend:
1. Cool – 3,4%, SuperTV2 – 3,4%
2. Film+ – 3,3%
3. RTLII – 2,4%
4. Mozi+ – 2,2%
5. Prime – 1,2%

Itt már van némi kavarodás. A Film+ ha nem is sokkal, de lecsúszott az első helyről, s a Cool és a SuperTV2 között a múlt héten holtverseny volt. Ami állandó, az a Prime leszakadása a többiektől.

A fentieket a műsoros toplisták is tükrözik. A 18-59 évesek körében, az említett hat csatorna műsorai közül a Film+-on sugárzott Red 2. érte el a legmagasabb, 170 ezres nézettséget, 9,5 százalékos közönségarány mellett.

A teljes lakosságos toplistán viszont a SuperTV2-n futó Jóban Rosszban lett az első. A sorozat legnézettebb epizódja 231 ezer embert érdekelt, ami 6,7 százalékos közönségarányhoz volt elegendő.

Ezeknél a csatornáknál még felmerül az is kérdésként, hogy mennyire zavar be a képbe az eltérő lefedettség? Azaz van-e érdemi különbség abban, hogy mennyi háztartásban érhetők el ezek a televíziók?

Jelenleg így néz ki a lefedettségi sorrend (lefedett háztartások):
1. Cool – 86,8%
2. Film+ – 86%
3. RTLII – 84,2%
4. SuperTV2 – 83,1%
5. Prime – 83%
6. Mozi+ – 78,5%

Döbbenetes különbségek nincsenek, de azért van némi előnye az RTL-es csatornáknak. Azt mindenesetre látszik, hogy a Prime viszonylag gyengébb szereplését nem a lefedettsége okozza. A legtöbb tartaléka pedig a Mozi+-nak van, hiszen azért náluk még lehet tere a lefedett háztartások növelésének.

A Film+ lefedettségbeli előnye a Mozi+-hoz képest: +7,5 százalékpont.
A Cool lefedettségbeli előnye a Prime-hoz képest: +3,8 százalékpont.
Az RTLII lefedettségbeli előnye a SuperTV2-höz képest: +1,2 százalékpont.

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés/TV2
* Főműsoridő alatt a 18:00-22:59 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom