Stabil növekedés a reklámpiacon

Az idén és jövőre is 4,5 százalékos bővüléssel számol a globális reklámpiacon a Carat. A társaság elemzése szerint a nagy sportesemények, mint az olimpia Rio de Janeiro-ban, a franciaországi foci EB, illetve az amerikai elnökválasztás jelentős mértékben hozzájárulnak a hirdetési bevételek növeléséhez. A digitális szektor idén már a reklámpiac 27 százalékát adja.

 

538 milliárd dollárt költenek idén reklámra a Carat előrejelzésre szerint, ez 4,5 százalékos bővülés lehet a múlt évhez képest. A társaság prognózisa alapján 2017-ben is hasonló mértékű fejlődés várható.

 

A tanulmány szerint a digitális szektor részesedése folyamatosan nő. Az idén 27 százalék, jövőre pedig már 28,3 százalék lehet az aránya a reklámpiacon belül. Ebben meghatározó szerepet játszik, hogy gyorsan nőnek a mobilos hirdetések, a mobileszközökre szánt reklámok értéke az idén 37,9 százalékkal bővülhet. De közel 35 százalékos növekedés lehet az online videós, valamint a közösségi médiás hirdetéseknél is.

 

A tanulmány készítői összesen 59 piacot vizsgáltak meg közelebbről, ezek közül 12-nél már a digitális a fő platform. Olyan nagy piacokon, mint az Egyesült Államokban és Németországban 2018-ban történhet meg az online előzés az elemzés szerint.

  • Megosztom