A Spotify babérjaira tör a YouTube

Jövő héten rajtol a YouTube Music, a Google streaming zeneszolgáltatása, amit a Spotify és az Apple Music riválisának szánnak. Az induláskor öt országban lesz elérhető, majd további 14 országra terjesztik ki a szolgáltatást.

A YouTube Music esetében a Spotify modelljét veszi át az Index beszámolója szerint. Lesz egy reklámokkal tűzdelt ingyenes verzió, és mellette lesz a YouTube Music Premium, ami havi 9,99 dollárért hirdetésmentes zenehallgatási élményt kínál majd.

A május 22-én induló YouTube Music az Egyesült államokban, Ausztráliában, Új-Zélandon, Mexikóban és Dél-Koreában lesz első körben elérhető, majd később további 14 országra terjesztik ki a szolgáltatást (Ausztria, Kanada, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Írország, Olaszország, Norvégia, Oroszország, Spanyolország, Svédország, Svájc és Egyesült Királyság). Mint látható, Magyarország nincs a felsorolt országok közt.

Az Index összeállítása szerint a YouTube Music komoly előnye lesz, hogy az anyacég, a Google sokkal többet tud a leendő felhasználók ízléséről, zenével kapcsolatos szokásairól, preferenciáiról, mint bárki más a világon. Az app a Google asszisztenssel karöltve fog folyamatosan zeneszámokat – és videókat is – ajánlani napszaknak, helynek, zenehallgatási szokásoknak megfelelően, sőt várhatóan lesz annyira okos, hogy egyes tevékenységekhez szabva dobja fel automatikusan a javasolt zenéket, attól függően, hogy a felhasználó épp dolgozik, utazik, tanul, tornázik, stb.

  • Megosztom