Sportos akvizíció a Nielsennél

A sport területén terjeszkedett a Nielsen, a társaság megvette a sportipar mérésében, értékelésében és fejlesztésében piacvezető Repucom céget. Dinamikusan növekvő iparág a sport, ahol a szponzorálás összege a világon majdnem megduplázódott 2010 óta, és 35 milliárd dollárról 60 milliárdra emelkedett.

 

A Repucom megvétele magában foglal minden tevékenységet, adatot; a fejlett analitikai adatfeldolgozás és eszközei mellett a folyamatban lévő ügyfélszolgálati munkákat is. „A sport olyan lelkesítő erő, amely egyesít fogyasztókat, márkákat valamint hirdetőket, és a sportmarketing évről évre folyamatosan erősödik” – állapítja meg Howard Appelbaum, a Nielsen szórakoztatóipari elnöke. – „A Repucom megvásárlása óriási impulzust adott a Nielsennek. Az adatok és mérési képességek új kombinációja erősíti ügyfeleink piaci pozícióit, növeli a kampányok hatékonyságát, és a márkákat összekapcsolja a szenvedélyes sportrajongókkal”.

 

A Repucom által létrehozott néhány új módszer a sport mérésének leghatékonyabb eszközei közé tartozik. Díjnyertes, logókat felismerő, továbbá médiamérési technológiájuk képes mérni évenként több mint 5,3 millió órányi tartalmat és 1,1 millió interjút. Ezek összekapcsolása hozzájárult, hogy a Repucom vezető globális szolgáltatóvá fejlődjön, amely a legnagyobbak közül több mint 1700 jogtulajdonos, márka, ügynökség és műsorszolgáltató cég megbízásait teljesíti.

 

Az akvizíció eredményeként a Nielsen ügyfelei használhatják a Repucomnak az ágazaton belül kiemelkedő módszereit, beleértve az „IQ Media Value” –t is, amely szabadalmaztatott módszerrel méri egy márka sugárzási idejének minőségét, figyelembe véve a látott konkurens márkák sugárzásának méretét, időtartamát és számát A sport világpiacán mércének tekintik a Repucom cég márkák sugárzásával kapcsolatos adatait és mérési módszerét. Ha összekötik a szponzorálás adatait a Nielsen vásárlási szándékokra és forgalmakra vonatkozó számaival, akkor a vállalat ügyfeleinek egyedülállóan hatékony megoldásokat tud nyújtani; amelyekkel támogatja őket abban, hogy minél jobb üzleti döntéseket hozzanak.

 

Paul Smith, a Repucom alapítója azt mondja: „Ez az akvizíció rámutat a Repucom üzleti modelljének érvényes voltára, és fordulópontot jelent az egész sportmarketing gazdasági területén. A Nielsen jelentős összeget ruházott be a globális sport kínálatába, és akvizíciója jelzi a terjeszkedést Kína, Mexikó valamint Oroszország irányában is. A sportban működő vállalkozások magas igényekkel tekintenek az adatokra. Olyan döntések, amelyeket korábban főleg érzelmi alapon hoztak, most ismeretek és szilárd adatok birtokában születnek. Az akvizíció a Repucom munkatársai számára olyan szövetséget jelent, amelyben tovább építhetik ezt a világklasszis márkát, továbbá technológiai portfóliót; a Nielsen pedig felismerte, hogy a globális sportmarketing, mint a gazdaság egyik ága nagyszerű pozícióba került abból a szempontból, hogy a mérések és a teljesítmény értékelésének kombinációjával javítjuk eszköztárunkat”

  • Megosztom